Blog

SEO για eshops 15 tips

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 15 λεπτά

Μερικά tips για να ετοιμάσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα για το Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης

SEO για eshops βασικές αρχές

Η βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO) εξακολουθεί να είναι μία από τις κύριες στρατηγικές για την προώθηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Όμως πολλοί ιδιοκτήτες eshops εξακολουθούν να έχουν άγνοια για το πώς να βελτιστοποιήσουν το κατάστημά τους μέσα από τη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) ώστε να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να έχει βιώσιμη ανάπτυξη.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο πολύ online λιανοπωλητές βασίζονται σε πληρωμένες διαφημίσεις για να φέρουν επισκεψιμότητα το κατάστημά τους. Αυτό μπορεί να λειτουργεί σε κάποιο βαθμό ( διαφορετικό ανάλογα με την επιχείρηση) μαζί με την επισκεψιμότητα ανεβαίνει και το κόστος της διαφήμισης. Μακροπρόθεσμα και ανάλογα πάντα με το προϊόν και την αγορά το κόστος της διαφήμισης “τρώει” τα κέρδη της επιχείρησης.

Η βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης για ηλεκτρονικά καταστήματα (eshop SEO) μπορεί να βοηθήσει σε αυτό με πολλούς τρόπους.
Σύμφωνα με τις σύγχρονες στατιστικές SEO που δημοσίευσε το hrefs (link) η επισκεψιμότητα λόγω SEO και απευθύνεται σε μεγαλύτερο κοινό και δίνει στα eshops και τις ιστοσελίδες γενικά δυνητικά πολύ μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και σε σχέση με διαφήμιση και σε σχέση με social media. Σύμφωνα ακόμη με τα στατιστικά όταν μιλάμε για μηχανές αναζήτησης εννοούμε Google σε ποσοστό πάνω από 90%, ενώ οι online εμπειρίες σε ποσοστό 68% ξεκινούν από μηχανή αναζήτησης.

Συνεπώς μιλάμε για ένα κανάλι (eshop SEO) που κανείς επιχειρηματίας που ενδιαφέρεται για το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν μπορεί να αγνοήσει.
Σε αυτόν τον οδηγό θα εξηγήσουμε τις πιο σημαντικές παραμέτρους που χρειάζεται να γνωρίζετε σχετικά με το SEO ενός online καταστήματος, άσχετα από την πλατφόρμα και την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του.

  1. Ανάλυση λέξεων κλειδιών

Το πρώτο βήμα πριν ξεκινήσουμε να βελτιώνουμε το eshop. Τα αποτελέσματα του SEO είναι κατά βάση αποτέλεσμα της έρευνας για τις λέξεις κλειδιά που αφορούν την επιχείρησή μας. Αν αυτή γίνει λάθος και τα αποτελέσματα του SEO δεν θα είναι αυτά που πρέπει.
Πίσω από κάθε λέξη ή φράση κλειδί κρύβεται ο σκοπός αυτού που την εισάγει. Οι χρήστες έχουν πολλές φορές σύνθετους και όχι τόσο ξεκάθαρους σκοπούς αλλά για την οικονομία του άρθρου τους χωρίζουμε σε 2 κατηγορίες:

α) Πληροφοριακή αναζήτηση:
Αποτελεί τον κατά πολύ μεγαλύτερο όγκο αναζητήσεων. Οι λέξεις – φράσεις κλειδιά που χρησιμοποιούνται σε αυτή την περίπτωση είναι πιο γενικά, οι άνθρωποι θέλουν απλά να ενημερωθούν γύρω από ένα θέμα που τους ενδιαφέρει όπως “κηπουρική” ή “προπόνηση ενδυνάμωσης” ή “φυτά εσωτερικού χώρου” κλπ.


β) Εμπορική αναζήτηση:
Εδώ υπάρχει σκοπός αγοράς και ο χρήστης ψάχνει να καλύψει μία ανάγκη ή επιθυμία του ή να λύσει ένα πρόβλημα.
Στις πιο εμπορικές αναζήτησεις βλέπουμε τους χρήστες να αναζητούν συγκεκριμένες μάρκες ή να αναζητούν μαγαζιά στην περιοχή τους και οι φράσεις αναζήτησης γίνονται μεγαλύτερες πχ “γυναικεία αθλητικά παπούτσια nike”

Σε κάθε τύπο αναζήτησης αντιστοιχεί και κάποιος τύπος περιεχομένου, για παράδειγμα για ένα eshop με αθλητικά είδη μπορεί να έχει ενδιαφέρον η φράση “πώς να χτίσω μυϊκή μάζα” αλλά δεν μπορεί να τη στοχεύσει με τη σελίδα ενός προϊόντος. Ο χρήστης σε αυτή την περίπτωση αναζητά πληροφορίες και συμβουλές και γι αυτό προτείνεται και στα ηλεκτρονικά καταστήματα να τηρούν κάποιο blog με έγκυρες πληροφορίες που θα απευθύνεται σε αυτούς τους χρήστες και δυνητικούς πελάτες και θα καλύπτει τις πληροφοριακές αναζητήσεις.

Βρίσκοντας τις σωστές λέξεις κλειδιά για το eshop μας

Εδώ χρειαζόμαστε τα σωστά εργαλεία είτε συνδυασμό αυτών για να κάνουμε όσο πιο διεξοδική δουλειά γίνεται. Ανάλογα με το budget υπάρχουν δωρεάν εργαλεία όπως το Google Trends (https://trends.google.gr), το Keyword Generator (https://ahrefs.com/keyword-generator), το ίδιο το Google στο τέλος της σελίδας βγάζει πολλές φορές τις Συναφείς Αναζητήσεις που μπορεί να μας δώσουν επιπλέον πληροφορίες και διάφορα άλλα.

Βελτιστοποίηση eshop SEO ηλεκτρονικά καταστήματα για τις μηχανές αναζήτησης
  1. Βελτιστοποίηση σελίδων για ηλεκτρονικά καταστήματα

Η βελτιστοποίηση των σελίδων ενός eshop ή αλλιώς on page SEO έχει ως βασική προϋπόθεση την ύπαρξη καλού έγκυρου περιεχομένου.
Παρόλο που δεν υπάρχει επίσημος κανόνας για το μέγεθος του κειμένου μίας σελίδας, στις πληροφοριακές αναζητήσεις που προαναφέραμε, έχουν προβάδισμα τα μεγάλα (και έγκυρα) κείμενα και αυτά συνήθως κυριαρχούν στα αποτελέσματα (SERPs).
Υπάρχουν όμως και αναζητήσεις είτε αμιγώς εμπορικές είτε πιο σύνθετες που οι χρήστες αναζητούν κάτι σύντομο και στοχευμένο όπως μία προϊοντική σελίδα με πολύ καλή ανάλυση των χαρακτηριστικών του προϊόντος.
Καλό είναι να μελετήσουμε και τον ανταγωνισμό, ειδικά αυτούς με τις καλύτερες θέσεις στο google και να προσπαθήσουμε να παράγουμε καλύτερο περιεχόμενο με καλούς δείκτες ακρίβειας, στόχευσης, αναγνωσιμότητας κλπ.

Σημαντικά στοιχεία βελτιστοποίησης σελίδων

Κεφαλίδες

Κάθε έγγραφο όπως μία ιστοσελίδα (πρέπει να) έχει μία δομή. Η σωστή δομή μίας ιστοσελίδας έχει να κάνει με τον κώδικα της. Οι κεφαλίδες, υποκεφαλίδες, παράγραφοι, σύνδεσμοι, εικόνες, πολυμέσα πρέπει όλα αυτά τα στοιχεία να δένουν αρμονικά σε μία λογική δομή. Η πιο σημαντική κεφαλίδα είναι η
που δείχνει στη Google το θέμα της ιστοσελίδας και πρέπει να περιλαμβάνει τη λέξη – φράση κλειδί. Οι υποκεφαλίδες πρέπει να αναλύουν περαιτέρω το θέμα και να περιλαμβάνουν παραλλαγές της λέξης – φράσης κλειδί.

Απόσπασμα περιεχομένου (snippet)

Τα αποσπάσματα περιεχομένου (snippets) είναι το τμήμα της σελίδας μας που βλέπει ο χρήστης στη μηχανή αναζήτησης πριν πατήσει τον σύνδεσμο. Περιλαμβάνει τα στοιχεία meta description, meta title και το url (διεύθυνση). Η Google αν δεν βρει αυτά τα στοιχεία θα τα παράγει αυτόματα για να τα εμφανίσει στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERP). Το αποτέλεσμα όμως δεν είναι καλό. Θα πρέπει να τα δημιουργήσουμε με τρόπο που να προτρέπει τον χρήστη να πατήσει στο δικό μας αποτέλεσμα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το CTR (click through rate) είναι παράγοντας ταξινόμησης για τη Google και στα οργανικά της αποτελέσματα (SEO), είναι σημαντικό να τα βελτιστοποιούμε και αυτά.

(Meta) Title

Ο τίτλος (title tag) μίας ιστοσελίδας σκοπό έχει να δώσει μία ακριβή και συνοπτική περιγραφή του περιεχομένου της σελίδας.
Ήταν από την αρχή και εξακολουθεί να είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες SEO. Στις σελίδες αποτελεσμάτων ο τίτλος είναι ο σύνδεσμος στον οποίο ο χρήστης θα κάνει κλικ. Είναι επίσης σημαντικός για θέματα προσβασιμότητας, χρηστικότητας, διαμοιρασμού στα social media και πολλά άλλα.
Καλό είναι πάντα να έχει τη λέξη – φράση κλειδί της σελίδας. Επίσης έχει συγκεκριμένο όριο χαρακτήρων για τη Google και αν είναι μεγαλύτερος τον κόβει.

Μερικά online εργαλεία ελέγχου μήκους τίτλου

https://moz.com/learn/seo/title-tag

https://totheweb.com/learning_center/tool-test-google-title-meta-description-lengths/
Σημείωση: ο τίτλος τεχνικά δεν είναι meta tag αν και πολλοί το αναφέρουν ως τέτοιο, αλλά είτε έτσι είτε αλλιώς θεωρείται σωστό.

Meta description

Το meta description είναι ένα στοιχείο μίας ιστοσελίδας που πρέπει να δίνει μία σύντομη περίληψη του περιεχομένου της. Αν δεν το φτιάξουμε εμείς θα το παράγει αυτόματα η Google στα αποτελέσματά της. Για να ελέγχουμε τι θα εμφανίζεται ως περίληψη καλό είναι να το δημιουργούμε εμείς με τρόπο που να προτρέπει τον χρήστη να επισκεφθεί τη σελίδα για να μάθει περισσότερα, να αγοράσει κλπ.
Το σημαντικότερο είναι να τον πείσουμε ότι για τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί η σελίδα μας είναι το πιο σχετικό αποτέλεσμα.
Από μόνο του αυτό το στοιχείο δεν επηρεάζει την κατάταξη, αλλά την επηρεάζει έμμεσα καθώς ένα καλογραμμένο meta description παράγει περισσότερα κλικ και βελτιώνει και την επισκεψιμότητα και το CTR της σελίδας στη μηχανή.

Εσωτερική διασύνδεση

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι μοιράζουν το PageRank, τη βαθμολογία των σελίδων ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για λέξεις – φράσεις κλειδιά στις διάφορες σελίδες του. Αυτή η κατανομή του PageRank είναι πολύ σημαντική στο SEO, καθώς δείχνει στη Google τη δομή ολόκληρου του eshop, τη σπουδαιότητα κάποιων σελίδων και γενικά βοηθά στην κατανόηση του θέματος του ιστοτόπου. Όσο καλύτερα καταλάβει η Google το θέμα του ιστοτόπου τόσο καλύτερες θέσεις θα δώσει στις αντίστοιχες σελίδες στις σελίδες αποτελεσμάτων για τις αναζητήσεις που τις αφορούν.

Σημαντικό είναι και το θέμα του βάθους ενός ιστοτόπου. Θέλουμε η δομή και η αντίστοιχη πλοήγηση να είναι ρηχή γιατί είναι κακή εμπειρία χρήστη να χρειάζεται να κάνει κλικ ξανά και ξανά μέχρι να φτάσει στην πληροφορία που θέλει. Η ρηχή δομή είναι κάτι που εκτιμούν και οι χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης.


Τυπικά όλες οι σημαντικές σελίδες πρέπει να είναι προσβάσιμες από την αρχική, και το σύνολο των σελίδων από την αρχική και τις σελίδες πρώτου επιπέδου.
Αναλύστε το κατάστημα σας για “ορφανές” σελίδες. Αν είναι σημαντικές πρέπει να διασυνδεθούν με συνδέσμους από τις άλλες σελίδες. Αν είναι ασήμαντες διαγράψτε τις.

Βελτιστοποίηση URLs

Το URL, η διεύθυνση μίας συγκεκριμένης σελίδας είναι σημαντικό να βελτιστοποιηθεί για μία σειρά από λόγους.
Αν αφεθεί μόνο του, οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και διαχείρισης περιεχομένου θα παράγουν αυτόματα κάτι της μορφής
https://mydomain.gr/?p=asdfas234
Κάτι τέτοιο δεν λέει τίποτα για το θέμα της σελίδας, δημιουργεί κακούς συνδέσμους προς τη σελίδα, καθώς συνήθως παίρνουμε copy / paste το url όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα σύνδεσμο προς εκεί και δεν λέει τίποτα για τη δομή και την ιεραρχία ενός ιστοτόπου.
Είναι δηλαδή κακό και για τους χρήστες και για τις μηχανές αναζήτησης.

Ένα καλό URL

  • πρέπει να περιέχει τη λέξη – φράση κλειδί
  • να είναι κατά το δυνατόν σε φυσική γλώσσα
  • να μην είναι πολύ μεγάλο
  • να δείχνει κάποια ιεραρχική δομή

Παράδειγμα καλού URL με ιεραρχική δομή

  • https://mydomain.gr/shoes/
  • https://mydomain.gr/shoes/sports-shoes/
  • https://mydomain.gr/shoes/sports-shoes/nike-sports-shoes

Σελίδες Κατηγοριών

Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα και το SEO οι σελίδες κατηγοριών είναι πολύ σημαντικές γιατί αντιστοιχούν με λέξεις – φράσεις κλειδιά με μεγάλο πλήθος αναζητήσεων. Αναζητήσεις του τύπου “αθλητικά παπούτσια”, “γυναικεία παντελόνια” κλπ είναι αναζητήσεις για τις οποίες οι σελίδες κατηγοριών ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να πετυχαίνουν καλές θέσεις στη Google.
Μία καλή σελίδα κατηγορίας (category ή archive page) πρέπει να διαθέτει.

  • Βελιστοποιημένο τίτλο, κεφαλίδα, υποκεφαλίδες
  • Σύντομο και περιεκτικό τίτλο του προϊόντος
  • Μία μικρή και ακριβή περιγραφή του κάθε προϊόντος
  • Μία μικρογραφία καλής ποιότητας που να επεικονίζει το προϊόν
  • Την τιμή του προϊόντος καθώς και τυχόν εκπτώσεις που το συνοδεύουν
  • Πλευρική στήλη με φίλτρα αναζήτησης για προϊόντα σε σχέση με τιμή ή ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
  • Ενδεχομένως κριτικές πελατών για το συγκεκριμένο προϊόν

Σελίδες Προϊόντων

Είναι ιδιαίτερες σελίδες καθώς συνήθως δεν έχουν τη σημασία στο SEO που έχουν οι σελίδες κατηγοριών (εκτός κι αν μιλάμε για πασίγνωστα προϊόντα φίρμες πχ iPhone 12), αλλά είναι ο “πωλητής” ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Συνήθως ο επισκέπτης του eshop αφού περιηγηθεί στις σελίδες κατηγοριών θα καταλήξει σε κάποιο προϊόν που θα του κινήσει το ενδιαφέρον ή θα ταιριάζει με αυτό που αναζητά.
Σε αυτό το σημείο, αν η παρουσίαση είναι σωστή αυξάνονται δραματικά οι πιθανότητες να καταλήξει σε αγορά.
Στοιχεία καλής προϊόντικής σελίδας

  • Όνομα προϊόντος – λέξη κλειδί σε τίτλο και κεφαλίδα
  • Καλή περιγραφική παρουσίαση (κείμενο) και όχι απλά τεχνικά χαρακτηριστικά
  • Υψηλής ποιότητας φωτογραφίες και photo galleries με διάφορες πλευρές του προϊόντος
  • Δυνατότητες αγοράς σε bundle ή παραμετροποίησης του προϊόντος από τον χρήστη
  • Κριτικές πελατών
  • Τιμή (παλιά και νέα τιμή αν υπάρχει έκτπωση / προσφορά)
  • Ενημέρωση για χρήση εκπτωτικών κουπονιών
  • Ενημέρωση για τους διαθέσιμους τρόπους πληρωμής
  • Σχετικά ή προτεινόμενα προϊόντα

Πληροφοριακές σελίδες

Βάσει της ανάλυσης των λέξεων κλειδιών, είδαμε ότι πολλές αναζητήσεις είναι πληροφοριακές και οι χρήστες καλύπτονται όχι με την παρουσίαση ενός προϊόντος αλλά με την παροχή πληροφορίας, συμβουλών, tips για τη χρήση και γενικότερα για το ίδιο το προϊόν ή τη δραστηριότητα με την οποία σχετίζεται.
Τέτοιες σελίδες μπορεί να είναι είτε κάποιο blog που επιτρέπει τη συνεχή δημιουργία τέτοιου περιεχομένου είτε απλές στατικές σελίδες, όπως τύπου FAQs, Documentation, Knowledge base κλπ.

Βελτιστοποίηση εκτός σελίδας (off page)

Σε αντίθεση με την εσωτερική συνδεσμολογία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος εδώ δεν έχουμε εμείς τον έλεγχο. Εισερχόμενοι σύνδεσμοι (backlinks) είναι αυτοί που “δείχνουν” προς κάποια σελίδα μας από ένα τρίτο site ή web application.
Είναι όμως η δημιουργία τέτοιων συνδέσμων απαραίτητη για τη δημιουργία, σύμφωνα με τη Google, authority το οποίο είναι πολύ σημαντικό για να κερδίσουμε θέσεις στην κατάταξη. Authority δημιουργούν μόνο οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι από τρίτα sites που είναι και αυτά ποιοτικά και έγκυρα με καλό authority.

Το off-page optimization είναι μία κατηγορία από μόνο του και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα

Ένας άμεσος τρόπος για να πάρουμε εισερχόμενους συνδέσμους είναι για ηλεκτρονικά καταστήματα να ζητήσουν από τους προμηθευτές τους.
Θα πρέπει να είστε πρόθυμοι όπως γράφετε για το δικό σας blog να κάνετε guest blogging, να γράφετε σε blogs τρίτων του χώρου σας και παράλληλα να δημιουργήσετε τις απαραίτητες δημόσιες σχέσεις.

Τεχνικό SEO για ηλεκτρονικά καταστήματα

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι συνήθως μεγαλύτερα και με περισσότερες τεχνολογικές απαιτήσεις από τους απλούς ιστοτόπους.
Το τεχνικό SEO σε αυτές τις περιπτώσεις παίζει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο.

Πιστοποιητικό SSL (HTTPS)

Το πιστοποιητικό κάνει το ηλεκτρονικό κατάστημα προσβάσιμο μόνο μέσω https κάτι που είναι απολύτως απαραίτητο στις μέρες μας.
Αποτελεί επίσης παράγοντα στο SEO σύμφωνα με τη google (λινκ).
Κάθε eshop μεταδίδει ευαίσθητα δεδομένα, όπως προσωπικά δεδομένα πελατών, προτιμήσεις κλπ και πρέπει να είναι κρυπτογραφημένα. Επίσης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για σύνδεση με πύλες πληρωμών για να μπορεί να δέχεται πληρωμές ένα eshop με χρεωστικές / πιστωτικές κάρτες.
Τέλος βάσει νομοθεσίας προστασίας προσωπικών δεδομένων, κάθε ιστότοπος πρέπει να εξασφαλίζει τεχνολογικά την ακεραιότητα των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του και το πιστοποιητικό SSL είναι βασικό σε αυτό.

Απόδοση, ταχύτητα και χρόνος φόρτωσης

  • Συμπιέζουμε τις εικόνες.
    Γενικά οι εικόνες με μεγάλα μεγέθη βαραίνουν υπερβολικά τις σελίδες μας και τις κάνουν δύσχρηστες και εντέλει αναποτελεσματικές.
    Επιλέγουμε επίσης μοντέρνα file types για τις εικόνες όπως webp και jpg2000
  • Επιλέγουμε καλό και αξιόπιστο hosting (υπηρεσία φιλοξενίας)
  • Χρησιμοποιούμε κάποια υπηρεσία CDN (Content Delivery Network)
  • Caching. Μεγάλο και πολυεπίπεδο θέμα, δείτε περισσότερα (Link), υπάρχουν πολλά plugins για woocommerce
  • Συμπίεση και caching στατικών αρχείων όπως html, css και js για μείωση του κώδικα και του μεγέθους των αρχείων

Structured Data

Τα structured data είναι κώδικας μέσα στις σελίδες του ηλεκτρονικού καταστήματος που λέει στις μηχανές αναζήτησης περισσότερα πράγματα σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας.
Από τη Google χρησιμοποιούνται:

  1. Για την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου της σελίδας
  2. για την παραγωγή rich results στα αποτελέσματα αναζήτησης, δηλαδή αποτελεσμάτων με περισσότερες πληροφορίες από τα απλά αποτελέσματα

Για παράδειγμα ας πάρουμε ένα site με συνταγές μαγειρικής. Οι άνθρωποι καταλαβαίνουμε αμέσως όταν βλέπουμε μία μαγειρική και ξέρουμε τι να περιμένουμε, πχ υλικά, εκτέλεση, χρόνος μαγειρέματος, θερμίδες, μερίδες κλπ.
Μία μηχανή αναζήτησης όμως παρόλη την τεχνολογική εξέλιξη παραμένει ένα χαζό software. Για αυτό η συνταγή είναι απλά περιεχόμενο.
Με τα structured data μπορούμε να το ορίσουμε ως συνταγή που περιλαμβάνει και όλα τα στοιχεία που αναφέραμε.
Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι πολύ σημαντικά τα structured data καθώς με αυτά μπορούμε να παρέχουμε πληροφορίες για τα προϊόντα μας όπως κριτικές πελατών, αξιολόγηση, τιμολόγηση, διαθεσιμότητα και αυτές οι πληροφορίες να είναι διαθέσιμες στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google ως rich search results με προσελκύουν πολλούς περισσότερους επισκέπτες από τα απλά αποτελέσματα.

Συμπέρασμα

Ένα άρθρο για το SEO για ηλεκτρονικά καταστήματα θα μπορούσε να συνεχίσει για πάντα, το πεδίο είναι ατελείωτο.
Καθώς όλο και περισσότεροι στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά COVID εποχή, το πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν το ολοένα και αυξανόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι η επισκεψιμότητα, πωλήσεις κλπ. Η συντήρηση και προώθηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι δύσκολη και ακριβή υπόθεση σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και το SEO αποτελεί μία επένδυση για τη σωστή βελτίωση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ώστε να γίνει αποτελεσματικό, με πολύ κίνηση και να προσφέρει καλή εμπειρία χρήστη ώστε να κάνει πωλήσεις.
Το SEO αποτελεί έναν διαχρονικό πυλώνα emarketing που συμβαδίζει με τις τεχνολογικές εξελίξεις του web και είναι πάντα επίκαιρο.

20 Ερωτήσεις που κάθε υποψήφιος ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να σκεφτεί

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 14 λεπτά

Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι πυρηνική φυσική. Χρειάζεται έρευνα, λογική, υποθέσεις, μαντεψιές και ρίσκα για να δημιουργηθεί μία επιτυχημένη online επιχείρηση.
Όταν σκεφτείς να δημιουργήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, πρέπει να φτιάξεις πρώτα ένα επιχειρηματικό πλάνο που θα περιλαμβάνει και τη συνεργασία με τον developer ή την εταιρία που θα αναλάβει την κατασκευή. Κάνοντας και απαντώντας στις σωστές ερωτήσεις, πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία της κατασκευής, μπορεί να σε γλιτώσει από πολλά προβλήματα, χαμένο χρόνο και ίσως χρήμα.
Ιδού λοιπόν τι θα πρέπει να σκεφτείς εκ των προτέρων:

Συνέχεια στο άρθρο “20 Ερωτήσεις που κάθε υποψήφιος ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να σκεφτεί”

Σύγχρονοι τρόποι να βγάλεις χρήματα από ένα website

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 15 λεπτά

PRO TIP – Χρειάζεται πολύ σκληρή δουλειά!

Είναι δυνατόν να κερδίσεις ένα καλό εισόδημα από την ιστοσελίδα σου; Η απάντηση είναι σίγουρα “Ναι” – υπό προϋποθέσεις.
Και η αλήθεια ότι θα χρειαστεί και σκληρή δουλειά.

Καθώς ασχολίες όπως το blogging ή το να είσαι Influencer εξελίσσονται πλέον σε επαγγέλματα παρά σε χόμπυ, είναι εύκολο να υποθέσει κανείς ότι το να βγάλεις λεφτά στο Internet είναι απλή υπόθεση. Μπορεί δηλαδή απλά να δημιουργήσεις ένα blog να βάλεις μερικές διαφημίσεις και να κάθεσαι να βλέπεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό να μεγαλώνει.

Συνέχεια στο άρθρο “Σύγχρονοι τρόποι να βγάλεις χρήματα από ένα website”

eShop για όλους από το ΕΣΠΑ! (updated)

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Μεγάλο ενδιαφέρον στον κόσμο του λιανικού εμπορίου έχει δημιουργήσει η αναμενόμενη συγχρηματοδοτούμενη από το ΕΣΠΑ δράση “e-λιανικό” για τη δημιουργία ή αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος.
Η δράση δεν έχει αποκλειστική δική της ιστοσελίδα και αυτό είναι η προδημοσίευση. Το πρόγραμμα τρέχει από τις 22/02/2021 ενώ η ημερομηνία λήξης της ηλεκτρονικής υποβολής των επιχειρηματικών σχεδίων είναι την Τετάρτη 24/03/2021.

Το πρόγραμμα έχει παραταθεί με καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης τη Δευτέρα 05 Απριλίου 2021 και ώρα 15:00Το Πρόγραμμα έχει λήξει!

Συνέχεια στο άρθρο “eShop για όλους από το ΕΣΠΑ! (updated)”

Landing pages – Αποτελεσματικός Σχεδιασμός

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 16 λεπτά

Οι σελίδες υποδοχής (landing pages) είναι ένας γενικός όρος για στοχευμένες ιστοσελίδες με συγκεκριμένο σκοπό, συνήθως την προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών, ερωτηματολόγια, δημοσκοπήσεις ή διάφορες άλλες προωθητικές ενέργειες. Έχουν τα εξής γενικά χαρακτηριστικά:

Συνέχεια στο άρθρο “Landing pages – Αποτελεσματικός Σχεδιασμός”

Σχεδιάζοντας ένα Affiliate site

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 22 λεπτά

Το affiliate marketing είναι ένας προσιτός τρόπος να βγάλουμε χρήματα στο Internet με μεγάλη ιστορία πίσω του. Στη βάση του είναι μια συμφωνία του affiliate marketer είτε απευθείας με τον merchant (έμπορο – προμηθευτή) είτε με συμμετοχή σε κάποιο δίκτυο affiate όπου η συμφωνία είναι μεταξύ του δικτύου που φέρνει κοντά merchants και affiliates.

Συνέχεια στο άρθρο “Σχεδιάζοντας ένα Affiliate site”

Σύγχρονες τάσεις και στρατηγικές SEO

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά

Ο κόσμος των μηχανών αναζήτησης και του seo για την εμπορική εκμετάλλευσή τους είναι διαβόητος για τη δυσκολία, τον ακραίο ανταγωνισμό και την φρενήρη αναζήτηση του επόμενου κερδοφόρου niche ή της επόμενης τεχνικής που υπόσχεται να φέρει (συνήθως εύκολα και γρήγορα) αποτελέσματα.
Πολλές φορές όμως μέσα σ’ αυτό το πεδίο ξεχνάμε τα βασικά, ότι παρόλες τις αλλαγές και στην τεχνολογία και στην επιχειρηματικότητα, υπάρχουν σταθερές που ισχύουν πάντα ακόμη και στις μεγαλύτερες καινοτομίες.
Η ανάγκη για την πολύτιμη προβολή στις μηχανές αναζήτησης πάντα θα μας ωθεί στις πιο πρόσφατες, τολμηρές και καινοτόμες ενεργειες στο ότι αφορά το seo.
Παρακάτω αναλύουμε μερικές από τις πιο σύγχρονες τεχνικές και στρατηγικές του SEO για αύξηση της επισκεψιμότητας από τις μηχανές αναζήτησης.

Συνέχεια στο άρθρο “Σύγχρονες τάσεις και στρατηγικές SEO”

Email Marketing για Ηλεκτρονικά Καταστήματα

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά

Η διεύθυνση μιας online επιχείρησης είναι δύσκολη και σκληρή δουλειά. Χωρίς μία καλή στρατηγική email marketing που θα “χτίζει” καλές σχέσεις με το κοινό της είναι σχεδόν αδύνατο να αναπτυχθεί.
Τί όμως αποτελεί μία “καλή” στρατηγική email marketing για ηλεκτρονικά καταστήματα και πώς την υλοποιούμε;
Για να μη σπάτε το κεφάλι σας προσπαθώντας να βρείτε ιδέες, ιδού παρακάτω μερικές από τις δικές μας προτάσεις και ιδέες …

Συνέχεια στο άρθρο “Email Marketing για Ηλεκτρονικά Καταστήματα”

Ο Gutenberg για το WordPress – Woocommerce

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Τι είναι ο νέος επεξεργαστής περιεχομένου Gutenberg για το WordPress και πώς θα μπορούσε να επηρεάσει το WordPress site σας;

Ο τρόπος με τον οποίο οι απανταχού admins δημιουργούν και επεξεργάζονται περιεχόμενο στο WordPress άλλαξε δραματικά στα τέλη του 2018 με το “ανέβασμα” της έκδοσης 5.0 του WordPress είχε ενσωματωμένο στον πυρήνα, αυτό που μέχρι τότε ήταν plugin, τον editor Gutenberg.

Συνέχεια στο άρθρο “Ο Gutenberg για το WordPress – Woocommerce”

GDPR – Γενικός Οδηγός

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 13 λεπτά

Το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία προσωπικών δεδομένων με τα αρχικά GDPR (General Data Protection Regulation) θα έρθει σε ισχύ την 25η Μαΐου. Όλοι οι εμπλεκόμενοι στη βιομηχανία του web ρωτούν να πληροφορηθούν ποιες θα είναι οι αλλαγές και τι πρέπει να κάνουν για να συμμορφωθούν, καθώς δεν πρόκειται για οδηγία (directive), που σημαίνει ότι θα πρέπει να ψηφιστεί εθνικός νόμος για την εφαρμογή της, αλλά για Κοινοτικό Δίκαιο που θα είναι άμεσα εφαρμοστέο με μεγάλα πρόστιμα, κινδύνους για αγωγές κλπ.

Συνέχεια στο άρθρο “GDPR – Γενικός Οδηγός”