Πώς να μειώσετε την εγκατάλειψη καλαθιού στο e-shop σας (και να αυξήσετε τα κέρδη σας) – 18 tips

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 19 λεπτά
shopping cart abandonment

Σύμφωνα με το Baymard Institute σχεδόν το 70% των αγοραστών εγκαταλείπουν καλάθι αγορών τους προτού ολοκληρώσουν την αγορά.
Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι τα νούμερα αυτά μπορεί να είναι και μεγαλύτερα με τις εγκατάλειψεις του καλαθιού αγοράς να κυμαίνονται μεταξύ 80% και 90%.
Είτε έτσι είτε αλλιώς το πρόβλημα παραμένει και είναι ότι οι (υποφήφιοι) αγοραστές φεύγουν χωρίς να αγοράσουν. Αυτό σημαίνει ότι οι λιανοπωλητές του e-commerce χάνουν ένα τεράστιο ποσό δυνητικού εισοδήματος.
Συγκεκριμένες μελέτες το τοποθετούν στο ιλιγγιώδες ποσό των διακοσίων εξήντα δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ΗΠΑ και ΕΕ.

Η ανάκτηση ποσοστού ακόμα και ενός μικρού ποσοστού αυτού του ποσού θα σήμαινε ένα τεράστιο κέρδος για τον λιανοπωλητή ecommerce.
Αυτός είναι και ο σκοπός του συγκεκριμένου post. Να σας δώσουμε απλές ιδέες έτσι ώστε να μειώσετε αυτές τις απώλειες και να αυξήσετε τα κέρδη σας.
Μερικοί ακόμη αριθμοί:

  • Το ποσοστό των καταναλωτών που έχουν εγκαταλείψει ένα καλάθι αγορών χωρίς να ολοκληρώσουν την αγορά τους φτάνει το τρομακτικό 88%.
  • Το 84% των καταναλωτών που έχουν εγκαταλείψει ένα καλάθι αγορών είναι πιο πιθανό να κάνουν online έρευνα αγοράς για να βρουν τις καλύτερες τιμές.
  • Το ποσοστό των καταναλωτών που θέλουν να αποθηκεύσουν τα προϊόντα στο καλάθι τους για μελλοντική απόφαση φτάνει το 24%.
  • 1 στους 4 λιανοπωλητές βλέπουν το μαγαζί τους να εμφανίζει υψηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού από τα προηγούμενα χρόνια.

Η εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών είναι υψηλή επειδή ο φόβος, η αβεβαιότητα και η αμφιβολία μπορούν να σταματήσουν τους αγοραστές από την ολοκλήρωση των online αγορών τους.

Τα θέματα που τους ανησυχούν περιλαμβάνουν:

● Τυχόν επιπλέον έξοδα όπως αποστολή, φόροι και τέλη
● Η παροχή στοιχείων πιστωτικής κάρτας online
● Η υποχρέωση να δημιουργήσουν λογαριασμό (account) στο eshop
● Περίπλοκες διαδικασίες πληρωμής

Μερικές φορές απλά δεν έχουν αποφασίσει να αγοράσουν ή περιμένουν να δουν μια καλύτερη προσφορά κάπου αλλού.

Τα καλά νέα για τους λιανοπωλητές είναι πως όταν οι πελάτες τοποθετήσουν κάποια προϊόντα στο καλάθι τους τότε γνωρίζουν πως είναι κοντά στο να κάνουν μία αγορά και ότι τα προϊόντα τους δημιουργούν κάποιο ενδιαφέρον.
Επομένως η στιγμή που ο καταναλωτής κοιτάζει το καλάθι αγορών του είναι η καλύτερη στιγμή να του δώσουμε το έξτρα κίνητρο να αγοράσει ώστε να μετατρέψουμε τους αναποφάσιστους σε πραγματικό εισόδημα και κέρδη για την επιχείρηση μας.

Μάθε να χρησιμοποιείς τα Google Analytics

Google Analytics

Τι συμβαίνει μεταξύ του χρόνου που οι άνθρωποι μπαίνουν στο eshop σας και της αγοράς;
Ο καλύτερος τρόπος για να μάθετε είναι να ελέγξετε τα δεδομένα μετρήσεων επισκεψιμότητας όπως Google Analytics για να δείτε που χάνετε αγοραστές.
Στο Google Analytics, μπορείτε να το βρείτε στο Behavior » Behavior Flow. Αυτή η αναφορά δείχνει τη συμπεριφορά των επισκεπτών στον ιστότοπό σας, μαζί με τις εγκαταλείψεις.
Για μια πιο συγκεκριμένη αναφορά για το ηλεκτρονικό εμπόριο, θα θέλετε να δείτε τις Μετατροπές » Στόχοι » Ροή στόχου. Αυτό θα χρειαστεί επιπλέον ρυθμίσεις, αλλά η αναφορά θα σας πει ακριβώς πού οι επισκέπτες τείνουν να εγκαταλείπουν κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς.
Σε όλες αυτές τις αναφορές, οι κόκκινες περιοχές δείχνουν πού οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τον ιστότοπό σας.
Είναι ένας καλός τρόπος για τον εντοπισμό προβληματικών σελίδων που πρέπει να διορθωθούν έτσι ώστε να κάνουμε τους επισκέπτες να συνεχίσουν τα ψώνια τους στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα.

Βελτίωσε την ταχύτητα του eshop σου

Το θέμα της βελτίωσης ταχύτητας ενός ιστοτόπου, ειδικά eshop είναι από τα πιο σημαντικά ζητήματα στο σύγχρονο web και κάθε ιδιοκτήτης μίας online επιχείρησης πρέπει να επενδύσει σοβαρά σε αυτό. Επηρεάζει όλα τα βασικά ζητούμενα γύρω από μία σελίδα, όπως η εμπειρία χρήστη (User Experience – UX), το SEO άμεσα και έμμεσα και ειδικά για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έχει άμεση επίπτωση στις αγορές.

Γνωρίζατε ότι περισσότερο από το 25% όλων των αγοραστών θα εγκαταλείψουν τα καλάθια τους εάν η διαδικασία διαρκεί πολύ;
Η ταχύτητα είναι επίσης εξαιρετικά σημαντική σε κινητές συσκευές. Ακόμη και αύξηση 3 δευτερολέπτων στο χρόνο φόρτωσης σελίδας κάνει πιο πιθανή μια εγκατάλειψη κατά 32%.

Για να μάθετε εάν ο ιστότοπός σας έχει προβλήματα ταχύτητας δοκιμάστε το εργαλείο της Google

Δημιούργησε εμπιστοσύνη

Ακόμη και πριν οι αγοραστές προσθέσουν αντικείμενα στο καλάθι τους, θα αναζητούν ενδείξεις ότι μπορούν να σας εμπιστευτούν τα χρήματά τους. Το Ινστιτούτο Baymard λέει ότι το 18% των αγοραστών εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών του επειδή ανησυχούν για την ασφάλεια των συναλλαγών τους. Φόβοι όπως να δίνουν τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών τους είναι πολύ συνηθισμένοι. Για να μετριάσετε αυτούς τους φόβους των υποψηφίων πελατών σας χρησιμοποιήστε τους λεγόμενους «οικοδόμους εμπιστοσύνης» στον ιστότοπό σας.

Διατηρήστε τις πληροφορίες εμπιστοσύνης προσβάσιμες από κάθε σελίδα του κύριου ιστότοπου βάζοντας τις στο header ή το footer του eshop, έτσι ώστε οι αγοραστές μπορούν να το βρουν όποτε το χρειάζονται. Και συμπεριλάβετε παράγοντες εμπιστοσύνης κατά τη διάρκεια και τη φάση ολοκλήρωσης αγοράς. Οι οικοδόμοι εμπιστοσύνης περιλαμβάνουν:

● Μία απλή και ξεκάθαρη πολιτική απορρήτου με όλες τις προβλέψεις του GDPR ώστε να είστε και νομικά και ουσιαστικά κατοχυρωμένοι απέναντι στους πελάτες σας.
● Μία σελίδα με αναλυτικές πληροφορίες για την πολιτική και τις χρεώσεις αποστολών και επιστροφών.
● Μία σελίδα με όλες τις πληρφορορίες για τους τρόπους πληρωμής.
● Επαληθεύσιμες πληροφορίες σχετικά με το πραγματικό άτομο ή τα άτομα πίσω από τον ιστότοπο,
συμπεριλαμβανομένης μιας σελίδας σχετικά με, κοινωνικούς συνδέσμους, στοιχεία επικοινωνίας και πραγματικές φωτογραφίες.
● Σφραγίδες εμπιστοσύνης που επιβεβαιώνουν ότι είναι τα οικονομικά και προσωπικά τους στοιχεία
προστατευμένο.
● Κοινωνική απόδειξη, συμπεριλαμβανομένων κριτικών προϊόντων από πραγματικούς ανθρώπους.

ΔΙΑΒΑΣΕ  10 Tips για αύξηση του Conversion Rate

Βελτίωσε τις σελίδες προϊόντων

Βελτίωση σελίδων προϊόντων

Μία από τις σημαντικότερες βελτιώσεις που μπορείτε να κάνετε είναι στις σελίδες προϊόντων, για να βελτιώσετε την εμπειρίας του χρήστη με τα προϊόντα σας. Χρησιμοποιείστε μεγαλύτερες, και πιο ευκρινείς φωτογραφίες με πολλαπλές προβολές του προϊόντος από όλες τις γωνίες και πλευρές.

Επίσης να συμπεριλάβετε λεπτομερείς πληροφορίες για το προϊόν, τις προδιαγραφές του, τις χρήσεις του. Όσο πιο πληροφοριακή είναι η σελίδα πρϊόντος τόσο περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται ότι ξέρουν τι παίρνουν. Συμπεριλάβετε πληροφορίες για μέγεθος και διαστάσεις, σχήμα, χρώμα – οτιδήποτε θα διευκολύνει τους χρήστες να πραγματοποιήσουν μία αγορά.
Σύμφωνα με το Practical Ecommerce, το 95% των καταναλωτών λένε για ένα προϊόν ότι οι περιγραφές και οι εικόνες αποτελούν βασικό μέρος της απόφασης αγοράς.

Γενικό συμπέρασμα: όσο περισσότεροι αγοραστές αισθάνονται ότι γνωρίζουν αρκετά για το προϊόν εκ των προτέρων, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να εγκαταλείψουν το καλάθι τους πριν φτάσουν στο ταμείο.

Ενημέρωσε λεπτομερειακά για τις επιλογές αποστολής

Περίπου το 61% των ατόμων εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών λόγω του υψηλού κόστους αποστολής που μπορεί να επιβαρύνεται με επιπλέον φόρους ή τέλη. Σε κανέναν δεν αρέσουν οι εκπλήξεις στο ταμείο, οπότε να είστε ξεκάθαροι με τα έξοδα αποστολής πριν καν προσθέσουν αντικείμενα στο καλάθι τους.

Ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα εμφανίζουν αυτές τις πληροφορίες στο header των σελίδων του eshop, άλλα στο footer και άλλα και στα δύο μέρη. Γενικά φροντίστε να είναι εμφανείς και εύκολα προσβάσιμες από κάθε σημείο του eshop σας. Επίσης, σκεφτείτε να προσφέρετε δωρεάν αποστολή με εν μέρει απορρόφηση του κόστους από εσάς εφόσον το επιτρέπει το επιχειρηματικό σας μοντέλο. Η δωρεάν αποστολή έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τις πωλήσεις.

Κάνε το καλάθι ορατό σε κάθε σημείο του eshop

Μία εύκολη βελτίωση ενός eshop που μειώνει την εγκατάλειψη του καλαθιού είναι να κάνετε το καλάθι ορατό και εύκολα προσβάσιμο από κάθε σημείο του ηλεκτρονικού καταστήματος. Το καλάθι πρέπει να ανανεώνεται δυναμικά και να εμφανίζει τον αριθμό των αντικειμένων μέσα του και την συνολική τιμή.

Αυτό δίνει στους αγοραστές μια συνεχή οπτική υπενθύμιση ότι υπάρχει κάτι που σκοπεύουν να αγοράσουν. Ακούγεται περίεργο αλλά κάποιες φορές η εγκατάλειψη του καλαθιού συμβαίνει γιατί ο επισκέπτης έχει ξεχάσει ότι έχει βάλει προϊόντα μέσα, συνεχίζοντας το browsing στο δικό σας ή σε κάποιο άλλο eshop.

Συνδέστε το και με ένα ορατό κουμπί αγοράς και είναι απλό εύκολο για τους πελάτες σας να κάνουν το επόμενο βήμα προς το ταμείο σε οποιοδήποτε σημείο του eshop και αν βρίσκονται.

Φτιάξε τα wishlists

Μερικοί άνθρωποι δεν είναι έτοιμοι να αγοράσουν αμέσως. Αυτό είναι θεμιτό και αναπόφευκτο και δεν είναι κάποια αδυναμία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Είναι άνθρωποι που βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο σημείο της καμπύλης απόφασης αγοράς και μαζεύουν πληροφορίες μέσα από την περιήγηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βρουν προϊόντα που τους ενδιαφέρουν. Κάντε το πιο εύκολο να επιστρέψουν με το να τους διευκολύνετε να αποθηκεύσουν τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν.

Υπάρχουν διάφορα plugins στο woocommerce (https://wordpress.org/plugins/search/wishlist/) που σας επιτρέπουν να δώσετε τη δυνατότητα σε υπάρχοντες πελάτες και επισκέπτες να αποθηκεύουν προσωρινά ή πιο μακροχρόνια προϊόντα στη wishlist, σε μερικές περιπτώσεις χωρίς καν να χρειάζεται να έχουν λογαριασμό.

Σε κάθε περίπτωση, δεν βοηθάτε μόνο δυνητικούς πελάτες, αλλά κερδίζετε χρήσιμα δεδομένα για το ποια προϊόντα είναι τα πιο δημοφιλή. Και μπορείτε να στείλετε στοχευμένα email για υπενθύμιση σχετικά με το wishlist με κάποια επιπλέον κίνητρα για αγορά όπως εκπτώσεις, προσφορές κλπ. Αυτές οι τακτικές έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τις απώλειες από εγκαταλελειμένα καλάθια και χαμένους πελάτες.

Φτιάξε μηνύματα (εκπτώσεις) σε περίπτωση φυγής από το eshop

Γνωρίζετε ποια είναι η καλύτερη στιγμή για να αποτρέψετε τους αγοραστές να εγκαταλείψουν το καλάθι τους;
Σωστά … πριν φύγουν.

Η στιγμή που πρόκειται να εγκαταλείψουν τον ιστότοπό σας είναι η ιδανική στιγμή για ενεργοποίηση μιας προσφοράς που παρέχει το τέλειο κίνητρο για τους αγοραστές να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
Κάποιο banner ή popup βασισμένο στην τεχνολογία Exit-Intent που ανιχνεύει πότε ο επισκέπτης πρόκειται να φύγει, ώστε να μπορείτε να ενεργοποιήσετε μια καμπάνια μάρκετινγκ στην κατάλληλη στιγμή. Εάν το κάνετε έκπτωση με περιορισμένο χρόνο (κοντινή ημερομηνία λήξης), το μήνυμα γίνεται ακόμα πιο ισχυρό.

Η τεχνολογία Exit-Intent και μόνο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών αλλά σας επιτρέπει και να μετατρέψετε περισσότερους επισκέπτες σε πελάτες, ανακτώντας χρήματα και έσοδα που αλλιώς θα ήταν χαμένα.
Τα exit-intent popups παίζουν και έναν ακόμη σημαντικό ρόλο. Η απόφαση αγοράς είναι πάντα μία ζυγαριά όπου από τη μία πλευρά είναι η λύση που παρέχει το προϊόν / υπηρεσία και από την άλλη οι δισταγμοί και φόβοι μπροστά στη δέσμευση χρημάτων και χρόνου στην επιλογή που κάνουμε. Πολλές φορές κάτι μας αρέσει αλλά και πάλι διστάζουμε λόγω των πιο πάνω φόβων. Μας αρέσει το προϊόν αλλά ζητάμε μια ακόμη επιβεβαίωση ένα τελευταίο σκούντηγμα για να πάρουμε την απόφαση. Το exit-intent σε αυτή την περίπτωση παίζει το ρόλο του καλού πωλητή που θα δώσει την απαραίτητη ώθηση σε έναν διστακτικό επισκέπτη και θα γύρει τη ζυγαριά προς την πλευρά της απόφασης αγοράς.

ΔΙΑΒΑΣΕ  GDPR - Γενικός Οδηγός

Ξεκαθάρισε τις τιμές

Εάν η εμφάνιση πληροφοριών αποστολής είναι σημαντικό μέρος των διαδικτυακών αγορών, εξίσου σημαντική είναι η τελική τιμή στο ταμείο.

Καλώς ή κακώς η τιμή παίζει από τους πιο σημαντικούς ρόλους στο σύγχρονο ecommerce και στην πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ειδικά για τυποποιημένα προϊόντα όπως laptops, smartphones κλπ ο ανταγωνισμός έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με τις τιμές. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από το να έχεις αποδεχτεί το κόστος ενός προϊόντος, μόνο για να πάρεις μια δυσάρεστη έκπληξη στο ταμείο όταν έρθει η ώρα της πληρωμής.

Για καλύτερα αποτελέσματα:

● Ξεκαθαρίστε από την αρχή την πολιτική φόρων (πχ φπα), τελών, επιβαρύνσεις τρόπου πληρωμής (πχ αντικαταβολή), επιβαρύνσεις αποστολής (πχ δυσπρόσιτη περιοχή). Για όλα αυτά όπως έχουμε αναφέρει παραπάνω, δημιουργήστε σελίδες που να τα εξηγούν λεπτομερειακά και να είνα προσβάσιμες από κάθε σημείο του eshop.
● Είναι ευκόλως εννοούμενο αλλά το αναφέρουμε ότι σε eshops λιανικής η τιμή ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ τον ΦΠΑ.
● Το καλάθι να εμφανίζει συνεχώς το συνολικό κόστος των προϊόντων που έχουν προστεθεί.
● Εμφάνιση πληροφοριών σχετικά με επιστροφές προϊόντων, χρημάτων και εγγυήσεις.

Δώσε πολλαπλές επιλογές πληρωμής

Στο σύγχρονο ηλεκτρονικό εμπόριο επιβάλλεται να υπάρχουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές πληρωμής απλά επειδή οι χρήστες έχουν συνηθίσει στο να έχουν επιλογές, να έχουν προτιμόμενο τρόπο πληρωμής που αν δεν τον δουν στο κατάστημά σας, μάλλον θα αλλάξουν μαγαζί από το να αλλάξουν τρόπο πληρωμής.

Εκτός και αν αυτά που πουλάτε είναι τόσο μοναδικά και αποκλειστικά, σπανίως οι επισκέπτες θα εγγραφούν σε κάποιο νέο τρόπο πληρωμής αν δεν βρουν αυτόν που θέλουν.

Ως διαδικτυακός έμπορος λιανικής, όσο πιο κοινές είναι οι επιλογές πληρωμής που προσφέρετε, τόσο λιγότερες εγκαταλείψεις του eshop και του καλαθιού αγορών θα έχετε.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε PayPal, Stripe, πληρωμές μέσω της πύλης κάποιας γνωστής ελληνικής τράπεζας, μαζί με επιλογές όπως τραπεζική κατάθεση και αντικαταβολή.

Τις επιλογές θα πρέπει να τις ζυγίσετε και να αποφασίσετε. Όλα έχουν να κάνουν με τον τρόπο λειτουργίας του eshop σας, τη γεωγραφική περιοχή που εξυπηρετείτε, σε τι κοινό απευθύνεστε κλπ.
Είναι γνωστό ότι ένα ποσοστό των ανθρώπων δεν θέλει να δίνει στοιχεία πιστωτικής online ή το κάνει μόνο σε διάσημους και εγνωσμένης φήμης ιστοτόπους. Για αυτούς η επιλογή της αντικαταβολής είναι μία εναλλακτική που θα τους επιτρέψει να αγοράσουν με μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας από το μαγαζί σας. Από την άλλη μπορεί να μη θέλετε να έχετε αντικαταβολή για διάφορους λόγους, πχ κόστους, γεωγραφικής περιοχής, αυξημένων επιστροφών, αρνήσεις παραλαβής κλπ.

Δώσε έμφαση στις προσφορές και τα promo

Οι προσφορές καλό είναι να είναι ορατές και στη σελίδα του καλαθιού αγορών.
Ακόμα κι αν αμφιταλαντεύονται για τα αντικείμενα που βρίσκονται στο καλάθι τους, μια καλή προσφορά με χρονικό περιορισμό θα μπορούσε να είναι αρκετό κίνητρο για τους επισκέπτες ώστε να προβούν σε αγορά.
Είναι κάτι που βλέπετε σε μεγάλους διαδικτυακούς ιστότοπους λιανικής (όπως το Amazon) συνεχώς και μπορείτε επίσης να το κάνετε. Για περισσότερες πωλήσεις προσφέρετε στους υποψήφιους αγοραστές περισσότερα κίνητρα για να αγορασω.

Χρησιμοποίησε live chat

Ένα πράγμα που μπορεί να σώσει μια αγορά είναι να υπάρχει δυνατότητα εξυπηρέτησης live chat διαθέσιμη στην κατάλληλη στιγμή. Το live chat είναι ένας αναγνωρισμένος τρόπος δημιουργίας εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες του διαδικτύου επιτρέποντάς τους να κάνουν ερωτήσεις και να εξυπηρετούνται άμεσα.
Το live chat δείχνει ότι για την επιχείρηση η σωστή εξυπηρέτηση των πελατών της έχει πρωταρχική σημασία και αυτό είναι κάτι που το βλέπουν και το αξιολογούν όλοι οι επισκέπτες και πελάτες.
Πολλοί online λιανοπωλητές ή γενικά επιχειρηματίες ηλεκτρονικού εμπορίου το έχουν πάει ακόμη πιο μακριά με την εξυπηρέτηση pre sales. Αυτό δεν είναι για μικρά ευτελή αντικείμενα αλλά για μεγαλύτερες ακριβότερες αγορές τεχνολογικών ή άλλων προηγμένων προϊόντων που η αγορά τους αποτελεί επένδυση από τον χρήστη. Πολλές φορές υπάρχουν σημαντικές και ουσιαστικές απορίες σχετικά με αυτά τα προϊόντα και η ύπαρξη υποστήριξης pre sales κρίνεται σημαντική.

Δώσε δυνατότητα αποθήκευσης καλαθιού

Επειδή υπάρχουν πολλά και διάφορα που μπορούν να διακόψουν μία αγορά, διευκολύνετε τους αγοραστές να αποθηκεύουν αντικείμενα για αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι την επόμενη φορά που θα επισκεφτούν τον ιστότοπό σας, δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να βρουν τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν. Ο χρόνος που θα εξοικονομήσουν μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ των πελατών που ολοκληρώνουν μια αγορά ή αυτών που αποχωρούν από το eshop και ενδεχομένως χάνονται για πάντα.

Μπορείτε επίσης να δώσετε τη δυνατότητα οι επισκέπτες να αποθηκεύουν το καλάθι τους ή να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για σελίδες ταμείου που έχουν εγκαταληφθεί προκειμένου να κάνετε τις απαραίτητες ενέργειες, πχ να στέλνετε ένα email με κάποια χρονικά περιορισμένη προσφορά.

Εάν ένα αντικείμενο βρίσκεται ήδη στο καλάθι, η ολοκλήρωση μιας αγοράς θα πρέπει να μπορεί να γίνει με ένα κλικ, δίνοντας έτσι μια καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες σας.
Τα αποθηκευμένα καλάθια είναι επίσης χρήσιμα όταν χρησιμοποιείτε το επαναληπτικό μάρκετινγκ μέσω email για να ενθαρρύνετε
πελάτες να ολοκληρώσουν την αγορά τους, επειδή μπορείτε να παρέχετε έναν σύνδεσμο που να πηγαίνει κατευθείαν στο καλάθι.

ΔΙΑΒΑΣΕ  20 Ερωτήσεις που κάθε υποψήφιος ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να σκεφτεί

Απλοποίησε τη διαδικασία ταμείου (checkout)

Όσο λιγότερα βήματα υπάρχουν στη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς, τόσο πιο πιθανό είναι για κάποιον επισκέπτη να ολοκληρώσει μία αγορά. Αυτό όμως δεν είναι ένας γενικός κανόνας και έχει να κάνει με την επιχείρηση.

Βασικό είναι να γνωρίζετε τη συμπεριφορά των χρηστών. Αν η μεγάλη πλειοψηφία αγοράζει ένα μόνο προϊόν τότε ενδεχομένως να έχει νόημα να παραληφθεί το πέρασμα από το καλάθι αγορών και με την προσθήκη ενός προϊόντος να στέλνουμε τον πελάτη κατευθείαν στο ταμείο.

Αν το eshop βασίζεται στο browsing και στη συνήθεια των επισκεπτών να μένουν πολύ ώρα και να προσθέτουν διάφορα προϊόντα στο καλάθι τους τότε δεν μπορεί να παραληφθεί το στάδιο της επισκόπησης του καλαθιού.

Μερικές ιδέες για βελτίωση της διαδικασίας ταμείου – πληρωμής

● Μείωση του αριθμού των πληροφοριών που πρέπει να εισαγάγουν οι άνθρωποι για να εγγραφούν στις απολύτως απαραίτητες. Για
● Αποφεύγοντας να ζητάτε από τους ανθρώπους να εισάγουν τις ίδιες πληροφορίες δύο φορές, όπως πιστωτική κάρτα και πληροφορίες παράδοσης εάν είναι τα ίδια.
● Έχει αποδειχτεί ότι είναι προτιμότερο και λιγότερο ενοχλητικό για τους πελάτες να ζητάτε την εγγραφή ή την είσοδο τους στα τελευταία βήματα της διαδικασίας (ταμείο) παρά στα πρώτα πχ κατά την επισκεψη στη σελίδα προϊόντος.

Δημιούργησε ξεκάθαρα μηνύματα σφάλματος

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι αναφερόμαστε στα μηνύματα προς τους επισκέπτες σχετικά με τις ενέργειες που κάνουν στο eshop και όχι μηνύματα σφάλματος του συστήματος του τύπου 404, 500 κλπ. Κανονικά πρέπει να φροντίσετε να μην υπάρχουν τέτοια μηνύματα στο eshop σας.

Σφάλματα πάντα θα υπάρχουν εφόσον υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ του eshop και του επισκέπτη του. Μπορεί ο χρήστης να παρέλειψε ένα υποχρεωτικό πεδίο σε μία φόρμα, ή μία μέθοδος πληρωμής να μην είναι διαθέσιμη στην περιοχή του, ή απλά να έχει αδειάσει το καλάθι του, ή να έχει ξεχάσει τον κωδικό εισόδου του και πολλά άλλα.
Το κλειδί είναι να χειριστούμε αυτά τα σφάλματα εποικοδομητικά και να τα διευκολύνουμε στους ανθρώπους για να διορθώσετε τι είναι λάθος, ώστε να μην τα παρατήσουν εντελώς.

Τα μηνύματα θα πρέπει να είναι ευκρινή, να εμφανίζονται σε εμφανές σημείο της σελίδας και να υποδεικνύουν με ακρίβεια που έχει γίνει το λάθος και τι πρέπει να γίνει για να διορθωθεί το λάθος.

Σε ορισμένους ιστότοπους λιανικής, οι αγοραστές μπορούν να δουν ποιες μεθόδους πληρωμής δεν είναι έγκυρες πριν είναι έτοιμοι να πληρώσουν, δίνοντάς τους την επιλογή να τα διορθώσουν εκ των προτέρων.
Επίσης κάποιες ενέργειες όπως η επανάληψη εισαγωγής του password εγγραφής ή η εισαγωγή πρόσθετων στοιχείων της πιστωτικής κάρτας πρέπει να υπάρχουν μηνύματα που να λένε για ποιους λόγους απαιτούνται αυτές οι ενέργειες, πχ επιβεβαίωση ταυτότητας, ασφάλεια κλπ. Τέτοια μηνύματα απαλείφουν τους φόβους, κάνουν τους χρήστες να ξέρουν τι να περιμένουν, και τους καθησυχάζουν έτσι ώστε να συνεχίσουν τις αγορές τους.

Στείλε email υπενθύμισης

Στείλτε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εντός των πρώτων τριών ωρών αφού οι αγοραστές εγκαταλείψουν ένα καλάθι στο
υπενθυμίστε τους για αυτά που άφησαν πίσω. Μπορείτε να καταγράψετε το email τους μέσα από καμπάνιες εξόδου (βλ. συμβουλή παραπάνω exit intent) εάν δεν έχουν έχετε ήδη εγγραφεί στον ιστότοπό σας.

Αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων 20%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.
Χρησιμοποιήστε τις καλύτερες δυνατές φωτογραφίες προϊόντων που κάνουν τα αντικείμενα να φαίνονται ελκυστικά και περιλαμβάνουν calls to action ζητώντας τους να ολοκληρώσουν την αγορά.

Αυτό λειτουργεί ακόμα καλύτερα με έναν σύνδεσμο που τους οδηγεί απευθείας στις αγορές τους, πχ σε ένα αποθηκευμένο καλάθι αγορών.

Χρησιμοποίησε το email για στοχευμένες προσφορές

Για όσους δεν κάνουν checkout αμέσως, μπορείτε να προσφέρετε αποκλειστικές προσωποποιημένες εκπτώσεις σχεδιασμένες να τους ξανακερδίσουν.

Εκπτώσεις στα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν ή σε όλον τον ιστότοπο, με χρονικό περιορισμό με συγκεκριμένα κουπόνια είναι μια καλή στρατηγική. Και πάλι, βεβαιωθείτε ότι όταν κάνουν κλικ στο σύνδεσμο, εφαρμόζεται το κουπόνι αυτόματα ώστε να πηγαίνουν κατευθείαν στο ταμείο.

Χρησιμοποίησε retargeting

Ακολουθεί η τελευταία συμβουλή μας: Ακόμα κι αν δεν συλλέγετε τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όλων των χρηστών, έχετε μία ακόμη ευκαιρία να αυξήσετε δραματικά το conversion rate μέσα από τεχνικές retargeting με cookies ή tracking pixels.
Τα cookie, τα οποία είναι μικρά αρχεία που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα περιήγησης, περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με το πού βρίσκονται στον ιστότοπό σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για μια εκστρατεία retargeting που πραγματοποιεί νέες προσφορές που ενθαρρύνουν τους επιστρέφοντες επισκέπτες να κάνουν αγορές. Με αυτές τις τεχνικές μπορείτε να ανακτήσετε πελάτες που έχουν εγκαταλείψει σε σημαντικό ποσοστό.

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ

Άρθρα, tips, οδηγοί, νέα κατευθείαν στο email σας

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.