Είναι η Αρχική σου Σελίδα ένα μεγάλο Κλισέ;

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά
how to avoid a cliche homepage

Με άπειρα άρθρα και resources που μας λένε πώς να φτιάξουμε μία καταπληκτική home page ή landing page στο τέλος αναρωτιέσαι ποιες πρακτικές είναι οι καλύτερες και πως μπορείς να ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές.
Το web design έχει εξελιχθεί δραματικά και έχει διανύσει πολύ δρόμο μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μία δεκαετία πριν, ένα website που είχε εικόνες γραφικό design θεωρούνταν κορυφαίο.

Always be yourself, express yourself, have faith in yourself, do not go out and look for a successful personality and duplicate it.
Bruce Lee

Σήμερα το περιβάλλον είναι πολύ διαφορετικό. Με εφαρμογές σε ajax και jquery, αλληλεπιδραστικότητα, semantic coding με HTML5 και σχεδιασμός με τις απίστευτες δυνατότητες του CSS3, έχουν καταστήσει τα μοντέρνα websites σχεδόν standalone εφαρμογές software.
Σε κάθε περίοδο οι τεχνολογικές αλλαγές συμβάδιζαν με αλλαγές στα αισθητικά πρότυπα. Από το έντονο clutter και παραγέμισμα των σελίδων με κάθε είδους blinking banner, στο καρτούν στυλ και παλ αποχρώσεις του λεγόμενου web 2.0, στα σημερινά grid columns, hero units και jumbotron mastheads.
Φυσικά η μόδα ονομάζεται μόδα γιατί οι περισσότεροι επιλέγουν να την ακολουθήσουν με επακόλουθο το παραγόμενο αποτέλεσμα να είναι προβλέψιμο, βαρετό και τελικά κλισέ.
Σήμερα σε πάρα πολλά websites βλέπουμε το ίδιο βαρετό μοτίβο παρουσίασης

  • Hero unit ή carousel / slideshow με CTA
  • Column grid design με 2,3 ή 6 columns συνήθως, σε στυλ οριζόντιας λίστας
  • Επιπλέον υλικό στο ίδιο στυλ γραμμών / στηλών

Προβλεψιμότητα και χρηστικότητα… Επικοινωνία;

Είναι γνωστό το ρητό που λέει να μην εκπλήσσεις τον χρήστη, και ότι τα οικεία οπτικά μοτίβα και το αίσθημα προβλεψιμότητας λειτουργούν καθησυχαστικά για τον χρήστη.
Κάθε φορά που επισκέπτομαι κάποια από τις παραπάνω σελίδες έχω την αίσθηση ότι ξέρω τι να περιμένω παρακάτω.
Τα πλεονεκτήματα είναι αναμφισβήτητα. Δημιουργεί μία ομαλή και στέρεα εμπειρία browsing, και με βοηθά να νιώσω ασφαλής και άνετος.
Υπάρχουν όμως και μειονεκτήματα. Όσο και αν τα οικεία ύδατα δημιουργούν το αίσθημα της ασφάλειας και άνεσης, άλλο τόσο όμως δημιουργούν και αυτοματοποιημένες συμπεριφορές στις οποίες καταλήγουν οι χρήστες κυρίως για να γλιτώσουν χρόνο και να πάρουν την απαραίτητη πληροφορία όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Για παράδειγμα δεν παρακολουθώ ποτέ βίντεο σε hero units, στα οποία επειδή συνήθως γράφεται το προωθητικό – marketing μήνυμα, τα ξεπερνάω για να μπω στην ουσία της υπόθεσης. Όμως αν το βίντεο περιέχει σημαντική πληροφορία για το προϊόν / υπηρεσία σου τότε λόγω των παραπάνω συνηθειών θα χάσεις ένα σημαντικό αριθμό επισκεπτών.
Αυτό το user blindness δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, έχει παρατηρηθεί από παλιά με τα views / clickthroughs των διαφημιστικών banners, όπου πολλά στάνταρ formats όπως το leaderboard ή το standard skyscraper απλά αγνοούνται.

ΔΙΑΒΑΣΕ  Parallax Web Design

Ένας Καλύτερος Δρόμος…

Μία καλύτερη προσέγγιση για να ξεχωρίσει το home page μας, είναι η ανάπτυξη του layout / design ΜΑΖΙ με το περιεχόμενο.
Εφόσον η επιχείρηση σου είναι μοναδική, και αυτό εκφράζεται στο web copy (περιεχόμενο) γιατί θα πρέπει το design να είναι το ίδιο βιομηχανοποιημένο καλούπι;
Πιάνοντας τον χώρο των απορρυπαντικών ας δούμε τις παρακάτω περιπτώσεις.
www.omo.com.au
www.tide.com
www.surflaundry.com.au

Ενώ στο tide και το surflaundry το μοτίβο είναι παρόμοιο, με το menu bar στην κορυφή και το κλασσικό carousel με το promo μήνυμα, και μετά οι γνωστές γραμμές / στήλες, το omo ακολουθεί μια διαφορετική τακτική, γιατί ακριβώς θέλει να περάσει ένα διαφορετικό μήνυμα.
Αντί για το ογκώδες carousel / masthead ένα απλό banner το οποίο περνάει ένα απλό αλλά «δυνατό» μήνυμα. «Αφήστε τα παιδιά να λερώνονται ελεύθερα». Η δύναμη του μηνύματος αφορά την καρδιά του προϊόντος. Το OMO δεν φοβάται τους λεκέδες οποιουδήποτε είδους.
Τα case studies είναι φυσικά εκατομύρια και ο καθένας θα μπορούσε να ανακαλύψει και να μελετήσει το δικό του.
Όμως η μελέτη καλύτερα ν’ αρχίσει από τη δική σου ιστοσελίδα.

  • Χρησιμοποιείς ένα κοινότυπο layout;
  • Σου επιτρέπει να εκφράζεις ξεκάθαρα το μήνυμα σου;
  • Το μήνυμα σου σε διαφοροποιεί και σου επιτρέπει να εκφράσεις το συγκριτικό σου πλεονέκτημα;
  • Σου δημιουργεί περιορισμούς που δεν σ’ αφήνουν να ξεχωρίσεις;
[mailpoet_form id="5"]