“Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect.”
Mark Twain
Η σειρά των Penguin updates του Google Search Algorithm έγινε διαβόητη για την προσπάθεια περιορισμού του search spam, των sites δηλαδή που καταλάμβαναν υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης μέσα από την απόκτηση είτε παράνομων είτε πολυάριθμων backlinks, είτε αγοράζοντας είτε συμμετέχοντας σε χαμηλής ποιότητας link networks.
Και επειδή πολλές φορές με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά, κάποιοι site owners είδαν τα rankings που με τόσο κόπο έχτισαν με τα link building campaigns τους να χάνονται εν μία νυκτί.
Παρόλο που δεν είναι σωστό ο φόβος ενός penalty να σταματήσει τις προσπάθειες link building, σκοπός ήταν τουλάχιστον οι site owners να είναι πιο προσεκτικοί (και εκλεκτικοί) στο κυνήγι για εισερχόμενα links. Επιπλέον, επιθυμητός σκοπός θα ήταν όλοι όσοι ασχολούνται με το link building και ανάλογες στρατηγικές marketing, να αναγνωρίσουν πόση πραγματική αξία έχει ένα link και να την εκμεταλλευτούν ανάλογα.
Η πραγματικότητα είναι ότι πολλές φορές ένα link είναι πολύ παραπάνω από ένα απλό link και έτσι κάθε site owner και marketer μπορεί να βρει πολλές ευκαιρίες για αποδοτικό SEO και brand building.
Οι (υπέρ)σύνδεσμοι (hyperlinks) έχουν γίνει τόσο αναπόσπαστο τμήμα του web που πολλές φορές τους πατάμε χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε. Και πίσω από κάθε κλικ κρύβεται η ελπίδα και προσδοκία αυτού που αναζητά να βρει παραπάνω πληροφορίες για το θέμα που τον / την ενδιαφέρει, για μία λύση σε ένα πρόβλημα, ένα προϊόν ή υπηρεσία κλπ.
Παρά την αναμφισβήτητη αξία metrics όπως pagerank, trustrank, anchor text, citation flow κλπ για την εκτίμηση της αξίας ενός backlink, αυτό που συχνά μας διαφεύγει είναι η αξία της ανθρώπινης επίσκεψης στη σελίδα που κατευθύνει το link, ακόμη και αν αυτό είναι “no follow”.
Ακόμη και το link από το προφίλ σε ένα forum ή ένα support site του οποίου ο κάτοχος του δίνει αξία μέσα από τη συμμετοχή του, τη συνεισφορά του στο community, τις χρήσιμες πληροφορίες και γνώσεις προς τους άλλους χρήστες, αυτά είναι που καθιστούν ένα link πραγματικά χρήσιμο.
Με αυτόν και άλλους τρόπους ένας site owner μπορεί να δημιουργήσει brand authority και online reputation που θα οδηγήσουν σε επισκέψεις που με τη σειρά τους μπορούν να οδηγήσουν σε επιχειρηματικές ευκαιρίες, νέους πελάτες, συνεργάτες και ότι άλλο.
Ίσως λοιπόν οι ενημερώσεις του Google Search Algorithm να είναι μία καλή ευκαιρία να ξαναδούμε την πραγματική αξία των links και των communities στα οποία συμμετέχουμε.