Περιγραφές Προϊόντων σε eshop

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά
περιγραφές προϊόντων για ηλεκτρονικά καταστήματα

Αυτές τις μέρες, φαίνεται ότι όλο και περισσότεροι έχουν ή σχεδιάζουν να αποκτήσουν ηλεκτρονικό κατάστημα. Πλατφόρμες όπως το WooCommerce και το Shopify διευκολύνουν την εκκίνηση μιας, οπότε γιατί όχι; Όμως, η δημιουργία ενός καταστήματος δεν ισοδυναμεί με επιτυχία. Υπάρχουν πάρα πολλές παράμετροι μέχρι να φτάσετε στο σημείο το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να παράγει σταθερές πωλήσεις (και εισόδημα).

Ένα από αυτά είναι να γράφουμε υπέροχες περιγραφές προϊόντων.

Γιατί όμως να βελτιώσουμε τις περιγραφές των προϊόντων μας;

Γιατί πολύ απλά για να πουλήσει ένα προϊόν πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό και να ξεχωρίσει. Και τα πιο σημαντικά εργαλεία που έχει ο ιδιοκτήτης / διαχειριστής του eshop είναι οι φωτογραφίες και οι περιγραφές των προϊόντων.
Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα είναι σε μειονεκτική θέση σε σχέση με ένα φυσικό κατάστημα. Εκτός και αν πουλάει άϋλα προϊόντα, στο eshop ο πελάτης δεν έχει τη δυνατότητα να χειριστεί προσωπικά τα προϊόντα, να τα πιάσει, να τα μυρίσει, να τα αισθανθεί. Η μόνη αίσθηση που ικανοποιείται σε ένα eshop είναι αυτή της όρασης. Γι αυτό το λόγο απαιτείται ιδιαίτερα σκληρή δουλειά για να καλυφθεί αυτή η μειονεξία με καταπληκτικές φωτογραφίες και περιγραφές για τα προϊόντα στη σελίδα του προϊόντος.

  • Κρατάμε τους τίτλους σύντομους και σχετικούς μεν, αρκούντως περιγραφικούς δε
  • Δεν ξεχνάμε το SEO. Κάνουμε έρευνα για σχετικά keywords με εργαλεία όπως το Google Trends και επιλέγουμε σχετικές λέξεις κλειδιά με αυξανόμενη κίνηση για τις περιγραφές των προϊόντων μας
  • Εστιάζουμε στα πλεονεκτήματα παρά στα χαρακτηριστικά.
  • Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναφέρουμε χαρακτηριστικά (ειδικά σε προϊόντα τεχνολογίας) όμως είναι πιο αποτελεσματικό όταν λέμε στον υποψήφιο πελάτη πώς το προϊόν θα του κάνει τη ζωή του καλύτερη, ή ευκολότερη ή θα του λύσει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα.

Δυστυχώς όμως πολλές σελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου δεν το λαμβάνουν υπόψη και κοιτάζουν να τη βγάλουν όσο πιο δυνατόν πιο “ανώδυνα”. Έτοιμες στοκ φωτογραφίες από τους προμηθευτές το ίδιο και οι περιγραφές.
Βλέπουμε συχνά τίτλους και περιγραφές υπερβολικά μεγάλες ή μικρές, ασαφείς, με κακή χρήση γλώσσας και επιλογή λέξεων που μπερδεύουν τους χρήστες. Και το κυριότερο, καταστήματα λιανικής με τους ίδιους προμηθευτές και πανομοιότυπες “άχρωμες και άνοστες” περιγραφές και στοκ φωτογραφίες.
Έτσι όμως γιατί ο επισκέπτης να αγοράσει από εμάς και όχι από κάποιον άλλον, αφού όλοι οι λιανοπωλητές θα έχουν τα ίδια;
Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τα ηλεκτρονικά καταστήματα να βελτιώσουν τις παρουσίασεις των προϊόντων τους και τις προσφορές τους. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν όμως να διαφοροποιηθούν, να δώσουν “προσωπικότητα” στα προϊόντα τους και να “μιλήσουν” στις ανάγκες των καταναλωτών.

ΔΙΑΒΑΣΕ  Πώς να μειώσετε την εγκατάλειψη καλαθιού στο e-shop σας (και να αυξήσετε τα κέρδη σας) - 18 tips

Με καλές παρουσιάσεις και περιγραφές προϊόντων μπορείτε να:

  • Επικοινωνήσετε με τους καταναλωτές για τα πλεονεκτήματα των προϊόντων σας
  • Ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό
  • Δημιουργήσετε εμπιστοσύνη
  • Ενδυναμώσετε τη φίρμα σας
  • Βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη / πελάτη
  • Βελτιώσετε την κατάταξη του προϊόντος στις μηχανές αναζήτησης
  • Απολαύσετε υψηλότερα click-through rates (CTR) και conversion rates (CR) για περισσότερες πωλήσεις

Πρακτικοί τρόποι να βελτιώσετε τις περιγραφές των προϊόντων ενός site ηλεκτρονικού εμπορίου

Στις περιγραφές των προϊόντων ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ο πελάτης πρέπει να είναι το επίκεντρο της προσοχής
  • Ο πελάτης είναι το κέντρο της προσοχής

Όπως και στο SEO το πιο βασικό σημείο εκκίνησης είναι το keyword research έτσι και στο ηλεκτρονικό εμπόριο πρέπει να ξέρετε το προϊόν σας, τον πελάτη και το κοινό σας και πως μιλούν ή γράφουν για το προϊόν και τη χρήση του. Θα πρέπει να μάθετε τη διαδρομή του καταναλωτή από τη συνειδητοποίηση της ανάγκης μέχρι την αγορά του προϊόντος.
Η έρευνα λέξεων – φράσεων κλειδιών για τα προϊόντα σας δίνει πολλές ιδέες για το πώς να μιλήσουμε γι αυτά τα προϊόντα. Εξειδικευμένα φόρουμ, blogs, σχόλια κλπ μπορούν να μας μάθουν πολλά για την πραγματική αξία των προϊόντων μας και πώς οι ίδιοι οι καταναλωτές μιλάνε γι αυτά τα προϊόντα.

Σωστές περιγραφές προϊόντων στις σελίδες προϊόντων των ηλεκτρονικών καταστημάτων
  • Μη χρησιμοποιείτε γενικού τύπου περιγραφές από τους κατασκευαστές (όσο γίνεται)

Είναι εύκολο να χρησιμοποιούμε περιγραφές που δίνουν οι κατασκευαστές. το περιεχόμενο είναι ήδη έτοιμο επομένως γιατί να μην το χρησιμοποιήσουμε;
Ο κυριότερος λόγος είναι επειδή και όλα τα άλλα μαγαζιά λιανική πώληση από τον ίδιο κατασκευαστή θα χρησιμοποιήσουν αυτές τις περιγραφές. Επομένως αν είμαστε όλοι ίδιοι γιατί ο χρήστης να αγοράσει από εμάς;
Χώρια που οι μηχανές αναζήτησης “βλέπουν” το ίδιο κείμενο ξανά και ξανά. Άρα ως διπλότυπο περιεχόμενο δεν έχουμε και ελπίδες να κατακτήσουμε κάποια ψηλή θέση στο google για να πάρουμε πελάτες.

ΔΙΑΒΑΣΕ  Σύγχρονοι τρόποι να βγάλεις χρήματα από ένα website

Φυσικά εξαρτάται και από το τι πουλάμε. Το να βρούμε κάτι πρωτότυπο και ξεχωριστό ως παρουσίαση για κοινότυπα προϊόντα ευρείας κυκλοφορίας δεν είναι εύκολο. Αλλά ακόμα και αν η πιθανότητα να παρουσιάσουμε κάτι με τέτοιο τρόπο ώστε να ξεχωρίσει είναι μικρή, πάλι πρέπει να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε.
Παρακολουθείστε επίσης τον ανταγωνισμό, παραπλήσια προϊόντα, δείτε πώς παρουσιάζονται κλπ. Μελετήστε οτιδήποτε ξεχωρίζει, έχει ιδιαίτερη κίνηση και πωλήσεις, πρωτότυπες παρουσιάσεις, διαφημίσεις κλπ και προσπαθείστε να το ξεπεράσετε.

  • Μη γράφετε (αποκλειστικά) για τις μηχανές αναζήτησης

Μπορεί να προσπαθούμε σκληρά να βελτιστοποιήσουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον πρωταρχικό μας στόχο που είναι να επικοινωνήσουμε στους πελάτες την αξία του προϊόντος και να καλύψουμε μία τους ανάγκη.
Η έρευνα για λέξεις – φράσεις κλειδιά μαζί με τη γνώση του αγοραστικού κοινού και το πώς μιλάει για το προϊόν είναι ο ιδανικός συνδυασμός για καλές περιγραφές και παρουσιάσεις στα προϊόντα που και να “μιλάνε” στους καταναλωτές και να φαίνονται στις μηχανές αναζήτησης.

  • Κάθε προϊόν είναι απάντηση σε ένα πρόβλημα

Ή αλλιώς λύνει ένα pain point του πελάτη. Πολλές φορές νομίζουμε ότι το να βάλουμε μία τεράστια λίστα με χαρακτηριστικά και προδιαγραφές είναι η καλύτερη λύση. Έτσι δείχνουμε και την σε βάθος γνώση που έχουμε για το προϊόν μας. Όμως αυτό είναι το τι ξέρουμε εμείς, όχι το τι θέλουν οι καταναλωτές. Και εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε. Τι κερδίζουν από τη χρήση του προϊόντος μας; Ποια είναι η λύση; Πώς το αντιλαμβάνονται; Γνωρίζουμε το πρόβλημα του πελάτη; πώς σκοπεύουμε να το λύσουμε ή να τον βοηθήσουμε;

Δεν πουλάμε οδοντόβουρτσες, πουλάμε αστραφτερά και υγιή δόντια, καθαρή αναπνοή, ελκυστικότητα, λιγότερες επισκέψεις στον οδοντίατρο, καλύτερη υγεία στόματος, λιγότερος πόνος, σάπια δόντια, ματωμένα ούλα. Όλα αυτά είναι τα προβλήματα που θέλει να αντιμετωπίσει ο καταναλωτής και πολλές φορές δεν τον ενδιαφέρει καν το όνομα ή η περιγραφή του προϊόντος, θέλει απλά λύσεις στα προβλήματά του.
Πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά τι λύσεις και προσδοκίες προσφέρει το προϊόν μας και να εστιάζουμε πάντα εκεί.

Σωστές περιγραφές προϊόντων σε eshops
  • Αποφεύγουμε τα κλισέ και τους υπερθετικούς βαθμούς
ΔΙΑΒΑΣΕ  20 Ερωτήσεις που κάθε υποψήφιος ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να σκεφτεί

Οι υπερθετικοί βαθμοί και η πολύ ηχηρή γλώσσα δεν σημαίνει ότι περνάει το μήνυμά μας. Το να “φωνάζουμε” ότι τα προϊόντα μας είναι τα καλύτερα δεν σημαίνει ότι θα το πιστέψει περισσότερο ο καταναλωτής. Πολλές φορές η λιτή και εστιασμένη γλώσσα είναι και η πιο δυνατή.
Ακόμη και αν τα προϊόντα σας είναι μοναδικά και βραβευμένα οπωσδήποτε πρέπει να το τονίσετε αλλά κι αυτό με στυλ και κομψότητα.

  • Προσπαθούμε να δώσουμε έναν προσωπικό τόνο

Ακόμη και το πιο κοινότυπο προϊόν μπορεί να ζωντανέψει αν αφήσουμε την ξύλινη γλώσσα και βάλουμε μέσα έναν προσωπικό τόνο, κάτι από τη δική μας προσωπικότητα. Μας κάνει πιο αναγνωρίσιμους, βοηθάει το branding, μας ξεχωρίζει από το πλήθος.
Ποτέ δεν πουλάμε ένα προϊόν. Όταν ο επισκέπτης έρχεται στο ηλεκτρονικό μαγαζί μας, όπως και στο φυσικό, αποκομίζει μία εμπειρία. Αν η εμπειρία του είναι θετική θα γίνει πελάτης. Αυτό λοιπόν πουλάμε κατά βάση, θετικές εμπειρίες σε όλους όσους συναλλάσσονται μαζί μας.

  • Οι κριτικές και οι ιστορίες των ίδιων των πελατών

Ό,τι και να πούμε εμείς για τα προϊόντα μας, δεν έχει την ίδια βαρύτητα με αυτά που θα πουν οι ίδιοι οι πελάτες.
Δώστε ένα τρόπο στους πελάτες που είναι και χρήστες των προϊόντων, να εκφραστούν μέσα στο ίδιο το ηλεκτρονικό κατάστημα. Πολλές φορές θα δώσουν πληροφορίες που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε, θα δώσουν δημιουργικές λύσεις για τη χρήση τους, θα επισημάνουν σημεία βελτίωσης και θα είναι χρήσιμοι και στους άλλους χρήστες και στην επιχείρηση.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις ιστορίες των πελατών είτε μέσα στις περιγραφές προϊόντων ή σε ξεχωριστό τμήμα των σελίδων προϊόντων ώστε να επικοινωνήσουμε την εμπειρία χρήσης των προϊόντων.

[mailpoet_form id="5"]