this is single.php
content.php

Σύγχρονες τάσεις και στρατηγικές SEO

Modern SEO trends, techniques and strategies

Ο κόσμος των μηχανών αναζήτησης και του seo για την εμπορική εκμετάλλευσή τους είναι διαβόητος για τη δυσκολία, τον ακραίο ανταγωνισμό και την φρενήρη αναζήτηση του επόμενου κερδοφόρου niche ή της επόμενης τεχνικής που υπόσχεται να φέρει (συνήθως εύκολα και γρήγορα) αποτελέσματα.
Πολλές φορές όμως μέσα σ’ αυτό το πεδίο ξεχνάμε τα βασικά, ότι παρόλες τις αλλαγές και στην τεχνολογία και στην επιχειρηματικότητα, υπάρχουν σταθερές που ισχύουν πάντα ακόμη και στις μεγαλύτερες καινοτομίες.
Η ανάγκη για την πολύτιμη προβολή στις μηχανές αναζήτησης πάντα θα μας ωθεί στις πιο πρόσφατες, τολμηρές και καινοτόμες ενεργειες στο ότι αφορά το seo.
Παρακάτω αναλύουμε μερικές από τις πιο σύγχρονες τεχνικές και στρατηγικές του SEO για αύξηση της επισκεψιμότητας από τις μηχανές αναζήτησης.

Βελτιστοποιήστε για την Αναζήτηση Φωνής (Voice Search)

Η Αναζήτηση Φωνής είναι εδώ για να μείνει με στατιστικά που εντυπωσιάζουν ήδη, όπως ότι πάνω από το 20% των αναζητήσεων σε κινητά στο Google είναι αναζητήσεις φωνής, ενώ και στους σταθερούς (desktop) υπολογιστές κατέχει ολοένα και αυξανόμενο ποσοστό. Σύμφωνα με την comscore από το 2020 το 50% όλων των αναζητήσεων θα είναι αναζητήσεις φωνής και το 30% θα γίνεται χωρίς καν τη χρήση οθόνης.
Αυτή η έκρηξη των αναζητήσεων φωνής έγινε δυνατή χάρη στην επέκταση της χρήσης των κινητών συσκευών, στις τεχνολογίες ενεργοποίησης και αναγνώρισης φωνής και τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης όπως τις Cortana, Alexa, Google Assistant, καθώς και το άλμα στην ακρίβεια αναγνώρισης φωνής που έχει ξεπεράσει το 95% από το 2013 (σύμφωνα με στοιχεία της Google).
Σε ό,τι αφορά το SEO και την αναζήτηση φωνής, ένα χαρακτηριστικό των αναζητήσεων φωνής είναι ότι είναι συνήθως ολοκληρωμένες ερωτήσεις και όχι απλά φράσεις (δεδομένης της ταχύτητας και ευκολίας με την οποία μιλάμε σε σχέση με την πληκτρολόγηση, ιδιαίτερα στα κινητά).
Έτσι ευνοούνται σελίδες με πολύ καλό και πρωτότυπο πληροφοριακό υλικό που θα μπορούσαν να βρίσκονται στο featured snippet της Google. Συνεπώς προσπαθήστε για καλό περιεχόμενο στις σελίδες, εφαρμογές, blog σας που να δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις στα συγκεκριμένα θέματα που πραγματεύεται. Αυτές οι σελίδες δίνουν πραγματική αξία στους χρήστες που αναζητούν και το Google τις επιβραβεύει ανάλογα.

SEO Optimize your pages for voice search
Search Engine Optimization for Voice Search

Επεκτείνετε την Ανάλυση Λέξεων – Φράσεων Κλειδιών

Οι μικρές γενικές φράσεις που “αγκαλιάζουν” μεγάλο όγκο αναζητήσεων είναι συνήθως πέρα από τις δυνατότητες του μέσου webmaster. Πόσες ελπίδες έχει κάποιος να πάρει καλή θέσει στη google με ένα δημοφιλές keyword όπως “SEO” όταν υπάρχουν γι αυτή τη λέξη εκατοντάδες εκατομύρια αποτελέσματα και οι πρώτες σελίδες κυριαρχούνται από τους γίγαντες του είδους; Πρακτικά καμία και αυτό ισχύει για κάθε κλάδο που έχει οικονομικό ενδιαφέρον.
Όσο όμως επεκτείνουμε την ανάλυση των keywords και ενσωματώνουμε μεγαλύτερες φράσεις (πάνω από 2 λέξεις συνήθως) και πιο συγκεκριμένες και στοχευμένες αναλύσεις, διαπιστώνουμε ότι ο ανταγωνισμός γίνεται πιο υποφερτός και γίνεται πιο πιθανό να βρεθούμε σε κάποια καλή θέση (πρώτη σελίδα) γι αυτό το keyword. Προφανώς η κίνηση που θα προσελκύσει είναι μικρότερη αλλά αν είναι ικανή και στοχευμένη, τότε με την επέκταση της ανάλυσης keywords και αν περιλάβουμε πολλές τέτοιες λέξεις – φράσεις μπορούμε αθροιστικά να πετύχουμε πολύ καλή και στοχευμένη κίνηση από το SEO χωρίς να χρειαστεί να πάμε στο φεγγάρι.
Αυτά είναι τα longtail keywords και παρόλη την ατομικά λιγότερη κίνηση που φέρνουν αθροιστικά έχουν συχνά καλό αποτέλεσμα και ποιοτικά η κίνηση από αυτά τα keywords έχει καλύτερη μετατρεψιμότητα (conversion rate) καθώς είναι πιο στοχευμένη.
Εφαρμογή:

  • Σκεφτείτε το ακρογωνιαίο περιεχόμενο για τη σελίδα, εφαρμογή, blog σας. Aκρογωνιαίο περιεχόμενο ονομάζουμε το πιο σημαντικό περιεχόμενο για κάποιο θέμα που αφορά το site, κάνει πλήρη και έγκυρη ανάλυση του θέματος, είναι συνεχώς ενημερωμένο και ανήκει στις βασικές πληροφορίες που θέλουμε ο επισκέπτης να δει στο site μας. Μπορεί να είναι είτε κάποιο blog post ή στατική σελίδα και το υπόλοιπο περιεχόμενο “δείχνει” προς αυτό με εσωτερικά links.
  • Δημιουργήστε λίστες με τις λέξεις κλειδιά που αφορούν το ακρογωνιαίο περιεχόμενο σημειώνοντας τα πιο στοχευμένα (longtail) keywords. Στοχεύστε αυτά που έχουν έναν σχετικά καλό όγκο αναζητήσεων, σχετικά εύκολο ανταγωνισμό και σχετικά φθηνό cost per click (cpc) στο Google Adwords.

Website βελτιστοποιημένο για κινητές συσκευές

Το mobile-first indexing σημαίνει ότι η Google χρησιμοποιεί κυρίως την εκδοχή του περιεχομένου σας για κινητά για τον ευρετηριασμό των σελίδων του site. Από την 1η Ιουλίου 2019 όπως λέει η ίδια η Google (https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing) όλα τα νέα sites θα ευρετηριάζονται, θα καταχωρούνται δηλαδή στη βάση δεδομένων της Google με την εκδοχή του κινητού (mobile-first-indexing).
Τεχνικά αυτό θα γίνεται δίνοντας προτεραιότητα στο “σκανάρισμα” μίας σελίδας στον crawler (user-agent) της Google (Googlebot για κινητά). Περισσότερα για τα crawlers / user agents της Google (https://support.google.com/webmasters/answer/1061943)
Εφαρμογή:
Δημιουργήστε το website σας σύμφωνα με τις αρχές του responsive design. Έτσι θα είναι εμφανίσιμο και χρηστικό σε όλες τις συσκευές είτε desktop είτε κινητές, θα διευκολύνουν τους χρήστες στην εύρεση του περιεχομένου από κινητές συσκευές με αποτέλεσμα να μένουν περισσότερο χρόνο στη σελίδα.
Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε το site σας με βάση το AMP framework, για ταχύτατες σελίδες για desktop και κινητά με έμφαση στην εμπειρία χρήστη (User Experience).
Περισσότερα για το AMP
https://www.ampproject.org/support/faqs/overview
https://amp.dev/
https://developers.google.com/amp/
Η ταχύτητα στο σύγχρονο SEO είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες και για την κατάταξη και για την εμπειρία χρήστη. Έχει μεγάλη σημασία να βελτιώσουμε την ταχύτητα για τα κινητά (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/)

Στόχευσε ψηλά

SEO Google featured snippet

Και πιο συγκεκριμένα στη θέση 0 των αποτελεσμάτων του Google. Είτε το λένε featured snippet είτε answer box το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Για τις σελίδες που έχουν καταφέρει να μπουν σε αυτή τη θέση η αύξηση σε κίνηση και Click-through rate (CTR) ήταν εντυπωσιακή σύμφωνα με διάφορες μετρήσεις. Επίσης σχεδόν όλες οι σελίδες που έχουν καταλάβει μία θέση featured snippet ήδη βρίσκονταν στην πρώτη θέση κατάταξης για την ανάλογη αναζήτηση.
Εφαρμογή:
Καταρχήν μελετήστε τα featured snippets για τους όρους αναζήτησης που σας ενδιαφέρουν για να δείτε τα στοιχεία των σελίδων που βρίσκονται σε αυτή τη θέση. Συνήθως όπως είναι και το άλλο όνομά τους, answer boxes, δίνουν στοχευμένη πληροφορία που λύνει συγκεκριμένα προβλήματα των χρηστών που κάνουν την αναζήτηση.
Βρείτε και αναλύστε τους όρους αναζήτησης για τους οποίους ήδη έχετε ψηλές θέσεις κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Στο Google Search Console στη νέα του έκδοση στο Performance report θα δείτε τους όρους αναζήτησης για τους οποίους η σελίδα σας έχει εμφανιστεί στο Google και έχει πάρει κλικ. Πατώντας πάνω σε έναν όρο θα δείτε και τον μέσο όρο στα αποτελέσματα κατάταξης για αυτόν τον όρο. Μπορείτε να φιλτράρετε το report ώστε να δείξει τους όρους αναζήτησης για τους οποίους έχετε την υψηλότερη κατάταξη στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Αυτά τα keywords είναι και ο πιο σύντομος δρόμος για να βρεθεί μία σελίδα στο answer box των αποτελεσμάτων αναζήτησης αφού προηγουμένως έχει βελτιστοποιηθεί για αυτό. Περισσότερα πάνω σε αυτό το θέμα σε επόμενο άρθρο.

Social Media

social media seo

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Wikipedia κλπ έχουν εξίσου βοηθήσει την εμφάνιση και καθιέρωση πολλών νέων brands και startups κάθε είδους, με online παρουσία και επισκεψιμότητα με τον ίδιο τρόπο όπως και οι μηχανές αναζήτησης. Καθώς πολλές πλατφόρμες social media αλληλοσυνδέονται πολλές εταιρίες και φίρμες δουλεύουν πολλαπλά social media accounts για να μεγιστοποιήσουν τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας παρουσίας.
Το θέμα είναι να εκμεταλλευτείτε τα χαρακτηριστικά του κάθε κοινωνικού μέσου για καλύτερη στόχευση του κοινού που σας ενδιαφέρει και για το καλύτερο αποτέλεσμα κίνησης, επισκεψιμότητας και αλληλεπίδρασης με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Στόχος είναι πάντα ένα μήνυμα ή μία καμπάνια να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάδοση, να γίνουν δηλαδή viral.
Τα 2 κυριότερα χαρακτηριστικά των viral ενεργειών στα social media είναι η πληροφορία και η ψυχαγωγία. Για να έχει καλύτερες πιθανότητες να γίνει viral ένα μήνυμα πρέπει να είναι ενημερωτικό, πρωτότυπο και διασκεδαστικό στη σωστή αναλογία.

Βίντεο σε ζωντανή μετάδοση (Live Video)

live video for seo

Παρόλο που οι τεχνολογίες live video streaming έχουν μακρά ιστορία, η υιοθέτησή του από τα social media και τις παραδοσιακές πλατφόρμες streaming όπως Youtube και Twitch έχουν προσθέσει νέα χαρακτηριστικά διαδραστικότητας που κάνουν ιδιαίτερα δημοφιλή τη χρήση τους.
Καθώς οι ταχύτητες στο Διαδίκτυο μεγαλώνουν σε όλο τον κόσμο, οι χρήστες μπορούν τώρα να τραβούν live βίντεο οπουδήποτε, και να καταγράφουν διάφορα γεγονότα σε πραγματικό χρόνο και να αλληλεπιδρούν άμεσα με το κοινό τους.

Marketing Περιεχομένου

Content marketing για καλύτερη θέση στις μηχανές αναζήτησης
Content Marketing για καλύτερη θέσης στις μηχανές αναζήτησης

Με αυτόν τον όρο εννοούμε περιεχόμενο ενημερωμένο, αειθαλές και πρωτότυπο που να αποτελεί σημείο αναφοράς για τον κλάδο του. Οι περισσότερες πρόσφατες αλλαγές στους αλγόριθμους της Google έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Στοχεύουν να ξεχωρίσουν αυτό το σημαντικό περιεχόμενο από το αδιάφορο και να συμπεριλάβουν στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μόνο αυτό.
Στην εποχή των fake news και της (έλλειψης) προστασίας προσωπικών δεδομένων, ήταν δεδομένο ότι θα δίνονταν ιδιαίτερη βαρύτητα στο έγκυρο, πρωτότυπο και αξιόλογο περιεχόμενο.
Εκεί βρίσκεται και η αξία του content marketing. Το σημαντικό περιεχόμενο είναι το πιο βασικό στοιχείο του content marketing και σε συνδυασμό με τα σωστά εργαλεία για να στοχεύσετε το κοινό που σας ενδιαφέρει μπορεί να καταλήξει σε σημαντική επισκεψιμότητα.
Το περιεχόμενο πρέπει να δημιουυργείται πάντα με βάση τις ανάγκες του χρήστη, να είναι ενημερωτικό και να λύνει προβλήματα. Πρέπει ακόμη να έχει τη σωστή δομή και τα κατάλληλα keywords ώστε ο χρήστης να το βρίσκει και να το διαβάζει εύκολα.
Με τη ραγδαία επέκταση της αναζήτησης φωνής (voice search) γίνεται ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη να δημιουργούμε περιεχόμενο που να απαντά σε πραγματικά ερωτήματα των χρηστών, και εφόσον είναι εφικτό να δημιουργούμε οδηγούς χρήσης και εγχειρίδια για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.

AI και Chatbots

Artificial Intelligence και chatbots
Μία από τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στο web είναι τα chatbots

Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) με τις διαφορετικές μορφές τους όπως machine learning βρίσκεται πλέον παντού και είναι σε μεγάλο βαθμό αόρατη για τον χρήστη, βρίσκεται όμως πίσω από την εμφάνιση περιεχομένου στο προσωπικό μας Facebook feed ή στις προτάσεις βίντεο στο Youtube. Πιο εμφανείς εφαρμογές (πέρα από τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα) είναι οι εφαρμογές chatbots που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο σε εταιρικές ιστοσελίδες, και παρέχουν 24ωρη εξυπηρέτηση, διασφαλίζοντας ότι οι χρήστες θα μπορούν να λαμβάνουν μια γρήγορη και λεπτομερή απάντηση στα ερωτήματά τους.
Όταν πρόκειται για το SEO και το ψηφιακό μάρκετινγκ, η τεχνολογία AI επιτρέπει περισσότερη αυτοματοποίηση σε έναν ιστότοπο, παρέχοντας στους χρήστες έναν οδηγό που τους επιτρέπει να περιηγούνται στον ιστότοπό σας ακόμα περισσότερο, οδηγώντας τους στο ταξίδι του αγοραστή που οδηγεί σε μετατροπές.

Sharing is caring!