Email Marketing για Ηλεκτρονικά Καταστήματα

Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά
email marketing για ηλεκτρονικά καταστήματα

Η διεύθυνση μιας online επιχείρησης είναι δύσκολη και σκληρή δουλειά. Χωρίς μία καλή στρατηγική email marketing που θα “χτίζει” καλές σχέσεις με το κοινό της είναι σχεδόν αδύνατο να αναπτυχθεί.
Τί όμως αποτελεί μία “καλή” στρατηγική email marketing για ηλεκτρονικά καταστήματα και πώς την υλοποιούμε;
Για να μη σπάτε το κεφάλι σας προσπαθώντας να βρείτε ιδέες, ιδού παρακάτω μερικές από τις δικές μας προτάσεις και ιδέες …

Ξεκινήστε με μερικά emails καλωσορίσματος

Όταν νέοι επισκέπτες εγγράφονται για πρώτη φορά στο newsletter του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, έχουν την προσδοκία ότι θα λαμβάνουν ό,τι τους υποσχεθήκατε, εταιρικά νέα, προσφορές, νέα προϊόντα, τάσεις της αγοράς ο,τιδήποτε. Το πιο αποτελεσματικό είναι να δημιουργείτε σειρές από μέχρι 5 emails με τα οποία θα καλωσορίζεται τον νέο subscriber και θα βάλετε τις βάσεις για μία νέα γνωριμία. Αλλά όμως ενδιαφέρονται; Η απάντηση είναι, ασφαλώς και ενδιαφέρονται. Όλες οι μετρήσεις έχουν δείξει ότι τα emails καλωσορίσματος έχουν 85% μεγαλύτερα ποσοστά ανοίγματος από άλλου emails και παράγουν μέχρι και πάνω από 300% παραπάνω πωλήσεις από άλλου τύπου προωθητικά emails.

Χρησιμοποιήστε προσωποποίηση και τμηματοποίηση των εγγεγραμμένων

Ιδιαίτερα όταν η λίστα ή λίστες με emails των subscribers αρχίζουν και μεγαλώνουν η τμηματοποίηση (segmentation) είναι επιβεβλημένη. Καταρχήν γιατί θα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο όλο και περισσότεροι άνθρωποι να ανήκουν στο ίδιο niche ακριβώς ώστε να τους ενδιαφέρουν τα ίδια πράγματα αλλά και ίσως ήδη να έχετε διαφορετικά ή διαφοροποιημένα target groups.
Η αποστολή emails που στοχεύουν ιδιαίτερα τμήματα των εγγεγραμμένων στις λίστες σας, με ανάγκες που έχετε αναλύσει εκ των προτέρων είναι ο καλύτερος τρόπος να κρατάτε το κοινό σας ευχαριστημένο και όσο πιο ευχαριστημένοι είναι τόσο πιο πιθανό να κάνουν αγορές.

Εδώ έρχεται και η προσωποποίηση (personalization). Στην πιο απλή μορφή της είναι η αναφορά στον παραλήπτη του email με το όνομά του ή με αναφορά σε άλλες προσωπικές ρυθμίσεις που έχει κάνει κατά την εγγραφή του στη λίστα μας και που τις έχουμε καταγράψει. Η προσωποποίηση βελτιώνει δραματικά όλες τις παραμέτρους μίας αποστολής, από τα ποσοστά ανοίγματος, τα κλικ, τις πωλήσεις, τη μείωση των αποεγγραφών και των αναφορών spam και πολλά άλλα.

ΔΙΑΒΑΣΕ  20 Ερωτήσεις που κάθε υποψήφιος ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να σκεφτεί

Αν δεν τμηματοποιείτε τις λίστες σας και δεν προσωποποιείτε τα emails σας πρέπει να αρχίσετε τώρα.

Ένας πρώτος καλός τρόπος τμηματοποίησης είναι να χωρίσετε τις λίστες σας σύμφωνα με απλά δημογραφικά στοιχεία, όπως φύλο, ηλικία, εισόδημα, εκπαίδευση ή σε οποιοδήποτε δημογραφικό στοιχείο σχετίζεται με κάποιο προϊόν ή υπηρεσία του καταστήματος σας.
Για πιο προχωρημένους είναι τα ψυχογραφικά στοιχεία όπως ενδιαφέροντα, αξίες και αρχές, προσωπικότητα κλπ.

Όλα αυτά τα στοιχεία μαζί συνθέτουν μία εξαιρετικά πολύτιμη εικόνα ενός subscriber και υποδεικνύουν τον τρόπο επικοινωνίας μαζί του.

Δώστε αποκλειστικές προσφορές στους πιο πιστούς πελάτες

Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα loyalty για τους καλύτερους πελάτες σας και κάντε τους να έρχονται ξανά και ξανά για περισσότερες αγορές.
Οι πωλήσεις σε υπάρχοντες πελάτες είναι οι πιο επικερδείς επειδή δεν έχουν το κόστος διαφήμισης που συνεπάγεται η απόκτηση κάθε νέου πελάτη. Εκεί παίζει ρόλο η φήμη και η φίρμα της επιχείρησης, στη δυνατότητα της να δημιουργεί και να κρατάει το δικό της κοινό.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι υλοποίησης και ο πιο απλός είναι ένα newsletter που να απευθύνεται μόνο σ’ αυτό το κοινό της επιχείρησης και η εγγραφή σε αυτό να συνεπάγεται την πρόσβαση στις αποκλειστικές προσφορές, εκπτώσεις και παροχές.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι ανακάλυψης αυτών των ευκαιριών μέσα από το σύστημα ecommerce που χρησιμοποιείτε για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα αλλά σε αυτό θα επεκταθούμε σε άλλο άρθρο.

Στείλτε προωθητικά email για πωλήσεις σε όλους τους εγγεγραμμένους

Μπορεί να έχετε αποκλειστικές προσφορές για τους VIP πελάτες σας αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το σύνολο των συνδρομητών / εγγεγραμμένων στα newsletters μας και τους οποίους πρέπει να βρίσκουμε τρόπους με φαντασία και δημιουργικότητα να τους προσεγγίζουμε και να τους μετατρέπουμε από απλούς εγγεγραμμένους και surfers σε αγοραστές και τακτικούς πελάτες.

ΔΙΑΒΑΣΕ  Πώς να μειώσετε την εγκατάλειψη καλαθιού στο e-shop σας (και να αυξήσετε τα κέρδη σας) - 18 tips

Οι εποχικές και θεματικές προσφορές είναι και καμπάνιες email marketing είναι πολύ αποτελεσματικός τρόπος να προσελκύσουμε την προσοχή τους ώστε να τους μετατρέψουμε σε πελάτες.

Δείτε το παράδειγμα του φαινομένου Black Friday / Cyber Monday και τον όγκο των πωλήσεων που σημειώνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά τους μήνες Νοέμβριο / Δεκέμβριο (ανάλογα με το αντικείμενο τους φυσικά).
Για πολλά όμως ηλεκτρονικά καταστήματα όπως πχ με ηλεκτρονικά προϊόντα, παιχνίδια, gadgets, δώρα και πολλά άλλα αυτοί οι δύο μήνες αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 25% του ετήσιου τζίρου. Σε ότι αφορά τις ΗΠΑ το email marketing είναι διαπιστωμένα υπεύθυνο για πάνω από το 20% αυτών των εσόδων.
Προγραμματίστε από το τώρα τις προωθητικές ενέργειες για όλο τον χρόνο.

Όλες οι μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως BigCommerce, Shopify, Woocommerce κλπ δίνουν πολλά εργαλεία για προωθητικές ενέργειες που μπορείτε να προωθήσετε με email marketing. Δώστε κουπόνια, και ενεργοποιήστε τα wish lists.

Δημιουργήστε καλά σχεδιασμένα emails με responsive τεχνολογίες

Είτε είναι προωθητικά είτε απλά διεκπεραιωτικά τα emails πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένα, με καλή αισθητικά και να εμφανίζονται όμορφα και χρηστικά σε κάθε οθόνη, ανάλυση και συσκευή.
Μερικά στοιχεία στο email όπως και σε κάθε ιστοσελίδα χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

α) Αισθητική
Αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την επικοινωνία στο web. Το email πρέπει να είναι ευαγνάγνωστο, καλαίσθητο, να περνάει ξεκάθαρο μήνυμα και να χρησιμοποιεί όλα τα στοιχεία όπως εικόνες, calls to action, subject lines με τρόπο ευφάνταστο και δημιουργικό ώστε να δημιουργεί ενδιαφέρον.

β) Responsive
Με απλά λόγια να φαίνεται όμορφο και να διαβάζεται εύκολα στο κινητό. Ακόμη πιο απλά οι περισσότεροι κοιτάμε τα email μας σε κάποιου είδους κινητή συσκευή. Προγραμματίστε ανάλογα.

γ) Ευνόητο
Το call to action είναι το κλείσιμο της πώλησης. Είναι η τελική προτροπή στον αναγνώστη να αναλάβει τη δράση που επιθυμούμε. Πρέπει να είναι απλό, ξεκάθαρο και να μη δημιουργεί σύγχυση ή αμφιβολίες.

δ) Ενδιαφέρον
Οι λέξεις έχουν δύναμη. Η κειμενογραφία στο email σκοπό έχει να δημιουργήσει ενδιαφέρον για άμεση δράση και να περάσει το μήνυμά της στον αναγνώστη / εγγεγραμμένο.
Είναι επίσης ευκαιρία είτε για πωλήσεις συνοδευτικών προϊόντων (cross-sells) ή ακριβότερων (upsells). Μη τα παραμελείτε είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά.

ΔΙΑΒΑΣΕ  Email Marketing Campaigns για τις Γιορτές

Κάντε δοκιμές στις καμπάνιες email marketing

Είναι γνωστές διάφορες ιστορίες για τη διαφορά που έκανε στην αποτελεσματικότητα μίας καμπάνιας μια δοκιμή split testing. Για όσους δεν το γνωρίζουν είναι η δημιουργία μίας παρόμοιας καμπάνιας με μία διαφορετική παράμετρο, πχ η γραμμή του θέματος, το call to action κλπ. Η σύγκριση της απόδοσης των δύο εκδόσεων μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για το τι λειτουργεί και τι όχι.

Δημιουργείτε μία σειρά email αποκλειστικά για τα εγκαταλελειμμένα καλάθια αγορών

Περισσότεροι από το 75% των επισκεπτών που έχουν ξεκινήσει μία αγορά θα την εγκαταλείψουν χωρίς να την ολοκληρώσουν. Αυτή είναι απλά η σκληρή πραγματικότητα. Αυτό όμως δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτές οι πωλήσεις έχουν χαθεί διά παντός.
Εάν συλλέγετε διευθύνσεις emails και παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα στο eshop (που θα έπρεπε) τότε το αμέσως επόμενο λογικό βήμα είναι να δημιουργήσετε μία σειρά emails για τους επισκέπτες που έχουν εγκαταλείψει τις αγορές τους.
Ο συνδυασμός μίας λύσης email marketing και της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιείτε μαζί με κάποιο κατάλληλο εξειδικευμένο plugin μπορεί να δώσει καταπληκτικά αποτελέσματα.

Στρατηγική ανάπτυξης λίστας emails

Κάθε χρόνο να περιμένετε η λίστα σας να συρρικνώνεται κατά περίπου 20%. Πολλοί είναι αυτοί που θα επιλέξουν να αποεγγραφούν γιατί δεν τους ενδιαφέρει πλέον να ενημερώνονται από εσάς. Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό να επεκτείνετε τις λίστες σας με την προσέλκυση και εγγραφή νέων subscribers.

[mailpoet_form id="5"]