Για όποιον ασχολείται έστω και ερασιτεχνικά με τον κόσμο του SEO, θα έχει πάρει τ’ αυτί του τη λέξη Penguin 2.0 την τελευταία αλλαγή στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google που ανακοινώθηκε μόλις στα τέλη Μαίου. Από τους δραματικούς όρους που χρησιμοποιούν πολλοί webmasters, web developers, seos κλπ αισθάνεται κανείς ότι η Αποκάλυψη είναι προ των πυλών.
Αφήνοντας τις δραματοποιήσεις κατά μέρος ας δούμε τι περιλαμβάνει:
Penguin 2.0
Για να το καταλάβουμε πρέπει να το δούμε ως τμήμα της οικογένειας αλλαγών στον αλγόριθμο αναζήτησης (penguin 1.0) που ανακοινώθηκε ένα χρόνο πριν, στα τέλη Απριλίου 2012.
Για τις ελληνικές αναζητήσεις δεν έχουμε βρει στοιχεία, τις αγγλικές τις επηρέασε σε ένα ποσοστό κοντά στο 3% του συνόλου τους.
Κύριος σκοπός του penguin update ήταν να καταπολεμήσει το web spam. Μερικοί παράγοντες που άλλαξε η αξιολόγησή τους.
Α) Πολλά exact-match keywords στα anchor texts
Β) πολλά χαμηλής ποιότητας εξερχόμενα links κυρίως σε blogs, directories
Γ) anchors με πολλά keywords
Για την πιο νέα έκδοση του Penguin η πρόβλεψη είναι ότι θα κάνει τα ακόλουθα:
- Τιμωρία πληρωμένων συνδέσμων, ειδικά αυτών χωρίς “nofollow”
- Γενικότερη τιμωρία του spam μέσω linking όπως spamdexing, advertorials κλπ
- Περιορισμοί στην αξία συνδέσμων από τις καταχωρήσεις σε καταλόγους (directory listings)
- Διαγραφή hacked websites από τις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής
- Επιπλέον πριμοδότηση sites εγνωσμένου κύρους στο niche τους
Ποιες οι διαφορές ανάμεσα στις εκδόσεις;
Επειδή οι αλλαγές στους αλγορίθμους διαφέρουν από την ανάπτυξη λογισμικού ίσως δεν είναι δόκιμοι οι όροι Penguin 1.0, 2.0 κλπ.
Επίσης δεν είναι όπως στα software updates η ενσωμάτωση και ανάπτυξη διαφόρων νέων features, η διόρθωση bugs κλπ.
Ο στόχος είναι πάντοτε ο ίδιος. Η αναγνώριση του search query και το σερβίρισμα του πιο σχετικού αποτελέσματος.
Οι σύγχρονοι webmasters βρίσκουν πολλούς τρόπους να «κοροϊδέψουν» το σύστημα και έτσι να ανεβάζουν κακής ποιότητας σελίδες ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Έτσι παίζεται ένα παιχνίδι κλέφτη αστυνόμου με τους αλγόριθμους αναζήτησης με αποτέλεσμα οι τελευταία να γίνονται συνεχώς πιο αποδοτικοί και «ευφυείς».
Έτσι γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο για οποιοδήποτε site ή webmaster να «κοροϊδέψει» το σύστημα.
Συνεπώς αν τα rankings στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης για τις λέξεις – κλειδιά που σας αφορούν βασίζονται σε τεχνικές όπως:
- Αγορά πληρωμένων συνδέσμων
- «τεχνητά» rankings (spamdexing) όπως για δημοφιλείς αναζητήσεις πχ «παιχνίδια», «δάνεια», «ασφάλιση» κλπ
- Δημιουργία link networks σε «κακόφημες» γειτονιές διαφόρων portals, directories
- Και διάφορα άλλα…
Τότε ίσως το Penguin update να σας αφορά.
Ακούστε τα και από τους κατεξοχήν ειδικούς