Πολλές φορές οι webmasters παρασύρονται από το design ή τα rankings του site, παραμελώντας βασικές αρχές SEO που διασφαλίζουν την ακεραιότητα του site.
Βασική αρχή είναι η ιστοσελίδα να αντέχει στο χρόνο, για να μη χάσει όλη της την κίνηση με το επόμενο Google Penguin update. Ποια είναι όμως τα βασικά λάθη που γίνονται συνήθως στο SEO;
Υπερβολικά μεγάλος αριθμός keywords σε οποιαδήποτε σελίδα (keyword stuffing)
Ο καλύτερος τρόπος να υποβαθμιστούν τα rankings και να φύγουν οι επισκέπτες είναι κακοφτιαγμένο κείμενο στις σελίδες, που με την ελπίδα των rankings επαναλαμβάνει με τεχνητό και ενοχλητικό τρόπο το ίδιο keyword, keyword phrase.
Σπασμένα Links
Είναι τα links που δεν οδηγούν πουθενά. Σκέτη τραγωδία από άποψη usability και rankings. Προκαλούν απογοήτευση στον χρήστη και ανεπανόρθωτη ζημιά στο brand και στο κύρος που δημιουργήθηκε με κόπο. Επίσης είναι γνωστό ότι το Google «τιμωρεί» sites που μαζεύουν πολλά σπασμένα links.
Το «πρόβλημα» πάντως διορθώνεται εύκολα με τακτική συντήρηση του site
Κλεμμένο / Διπλότυπο Περιεχόμενο
Η online επιτυχία είτε πρόκειται για ένα γενικού ενδιαφέροντος portal είτε για εξειδικευμένο εταιρικό blog έγκειται στη δημιουργία μοναδικού, ποιοτικού και ενδιαφέροντος περιεχομένου, που δίνει πραγματική αξία στον αναγνώστη. Η κλοπή από έναν ανταγωνιστή δεν είναι μόνο παράνομη, είναι και ενδεχομένως καταστροφική για την παρουσία της σελίδας (σελίδων) στις μηχανές αναζήτησης και τελικά στο αναγνωστικό κοινό.
Το διπλότυπο περιεχόμενο (duplicate content) δεν αναφέρεται στην κλοπή αλλά στην επανάληψη του περιεχομένου εντός του site. Η διπλοτυπία μπορεί να γίνει με πολλούς και διάφορους τρόπους αλλά και να λυθεί εύκολα.
Μία κοινή περίπτωση διπλότυπου περιεχομένου είναι μεγάλα ecommerce sites και portals που συμβαίνει συχνά να έχουν διαφορετικές σελίδες που να περιέχουν τα ίδια προϊόντα και περιεχόμενο. Πολλές σελίδες με διαφορετικά απόλυτα URLs δημιουργούν στις μηχανές αναζήτησης «διλήμματα» τύπου,
Ποια(ες) σελίδες θα ευρετηριαστούν για τα αποτελέσματα;
Ποια(ες) σελίδες ανταποκρίνονται καλύτερα για συγκεκριμένο search query;
Όλα τα παραπάνω μπορούν ν’ αντιμετωπιστούμε με 301 redirect rules, ώστε να αποκλείονται τα ανεπιθύμητα versions και να πέφτει όλο βάρος και η εγκυρότητα στην επιθυμητή σελίδα.
Επαναλαμβανόμενα title tags και meta descriptions
Από τα πιο συχνά λάθη SEO. Συμβαίνει επειδή τα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου (όπως Joomla, Drupal, WordPress κλπ) δημιουργούν αυτόματα τίτλους, που ο διαχειριστής δεν μπαίνει στον κόπο να επεξεργαστεί. Όμως ο τίτλος του web document είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του SEO.
Ο τίτλος κάθε σελίδας πρέπει να είναι μοναδικός και να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο της σελίδας ώστε:
Ο search engine crawler να το ευρετηριάσει κατάλληλα
Λέει στον χρήστη που κάνει την αναζήτηση ότι το περιεχόμενο είναι σχετικό και με αυτό που αναζητά
Έχει τον απαιτούμενο αντίκτυπο σε αναδημοσιεύσεις όπως twitter, facebook
Εισερχόμενα links κακής προέλευσης
Όλες οι προσπάθειες link building πρέπει να στοχεύουν την ποιότητα. Καθώς οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι είναι για τις μηχανές αναζήτησης ψήφοι εμπιστοσύνης προς μία ιστοσελίδα, είναι λογικό να αξιολογούνται ως προς αυτή την αξία τους. Με απλά λόγια δεν είναι όλα τα links ίδια, και υπάρχουν και κάποια (αρκετά) που μπορούν αντί να βοηθήσουν τα rankings να τα καταστρέψουν.
Υπάρχουν τρόποι να δημιουργηθούν backlinks από αξιόλογες και αξιόπιστες πηγές σε οποιοδήποτε κλάδο.
Πρέπει όμως ο κάθε ιδιοκτήτης να πασχίζει για την ποιοτικότερη online παρουσία του ως το καλύτερο μέσο για την προσέλκυση καλών backlinks.
Meta keyword Tags
Τα meta tags βρίσκονται στο head element στον κώδικα HTML της ιστοσελίδας μας.
Εκτός μόδας και εκτός χρήσης σύμφωνα με τους νέους αλγόριθμους αναζήτησης. Η επίδραση που έχουν στο SEO είναι από αμελητέα μέχρι μηδενική. Ωστόσο αν γίνει καλή δουλειά με αυτό το tag τότε μπορεί να γίνει επιζήμιο με άλλο τρόπο.
Οποιοσδήποτε ανταγωνιστής θα έχει πρόσβαση μέσω του view source στα keywords της ιστοσελίδας, τα οποία μπορεί άμεσα να στοχεύσει με μία pay per click καμπάνια και να «κλέψει» τους επισκέπτες σας.
Μη παρακολούθηση των Analytics
Η αποφυγή ή αμέλεια ν’ ασχοληθείτε με τα analytics / μετρήσεις επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας, στερεί τη δυνατότητα να μπορούν να τεθούν μετρήσιμοι επιχειρηματικοί στόχοι. Και αν δεν υπάρχουν στόχοι δεν μπορεί να δημιουργηθεί και ν’ αξιολογηθεί κανένα ουσιαστικό business strategy.
Βάσει του sitemap (περιεχομένου) και των στόχων της ιστοσελίδας, χρειάζεται να γνωρίζουμε ποιοι τομείς του site αποδίδουν και ποιοι όχι.
Με κάποιο εργαλείο όπως Google Analytics μπορούμε να ορίσουμε conversion goals και τακτικά reports για να παρακολουθούμε την απόδοση.
Website που δεν είναι crawlable
Στο παρακάτω βίντεο ο Google Engineer Mat Cutts το θεωρεί ως το πρώτο και κυριότερο λάθος, παρόλο που φαίνεται κάτι αυτονόητο (ότι θα φροντίσεις πάνω απ’ όλα η ιστοσελίδα σου να είναι προσβάσιμη από τις μηχανές αναζήτησης).
Διάβασε κι εδώ για το Googlebot