Το SEO αναφέρεται στη δωρεάν κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης, δηλαδή στην κατάταξη στα φυσικά ή οργανικά αποτελέσματα (ο webmaster, του οποίου η σελίδα παίρνει κάποιο κλικ στα οργανικά αποτελέσματα κάθε μηχανής αναζήτησης, δε χρεώνεται ούτε για την κατάταξη ούτε για τα κλικ και τις επισκέψεις προς τη σελίδα του).
Το Search Engine Optimization (SEO) είναι οι μέθοδοι και τεχνικές, που εφαρμόζουμε από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη μέχρι το deployment ενός website, για να πετύχουμε καλύτερη κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Οι τακτικές SEO εξελίσσονται διαρκώς, όμως το SEO / SEM συνεχίζει να αποτελεί κεντρική στρατηγική για επιτυχία.
Είτε είναι κανείς newbie στο SEO είτε έμπειρος βετεράνος, γνωρίζει ότι το SEO συνεχίζει να αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο για ποιοτικούς επισκέπτες στο website.
Με την έκρηξη σε νέες πλατφόρμες και τεχνολογίες όπως social και mobile search, voice search κλπ, το να παραμείνει κανείς στην αιχμή της τεχνολογίας (και του ανταγωνισμού) αποτελεί μέγιστη πρόκληση.
Καμία υλοποίηση SEO / SEM δεν είναι ίδια, με τις ανάγκες να είναι τόσο διαφορετικού τύπου όσο και οι τύποι των επιχειρήσεων.
Ενδεικτικά:
- Μία μικρή τοπική επιχείρηση με τοπική παρουσία και πελατεία μάλλον θα χρειάζεται local / mobile SEO με έμφαση στα στοιχεία επικοινωνίας, Όνομα, Διεύθυνση, Τηλέφωνο. Επίσης έχει σημασία η παρουσία σε τοπικούς καταλόγους και σε review sites (ανάλογα και με το αντικείμενο).
- Αντίστοιχα μία μεγάλη επιχείρηση με πολλαπλά σημεία επικοινωνίας, διαχείριση πολλών web properties μέσω διαφόρων CMS, με οργανωμένη διαχείριση πελατών μέσω CRM και άνοιγμα σε διάφορες αγορές χρειάζεται εκτεταμένο onsite και server optimization, social brand management, search marketing plan, καθώς και υποστήριξη από στοχευμένες, πολυγλωσσικές και πολυεθνικές καμπάνιες ppc.
- Μία επιχείρηση μόνο online e-commerce retailer χρειάζεται την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη και το δυνατότερο online brand για επισκεψιμότητα και πωλήσεις. Σημαντικό ρόλο στο SEO έχει εκεί η βελτιστοποίηση του server και του website για ταχύτητα φόρτωσης (load speed optimization), ένα ισχυρό πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL Certificate), η χρήση microdata για τα προϊόντα, η ενσωμάτωση social media, τα ισχυρά social media signals, η χρήση διαφήμισης τύπου google shopping ads κλπ.
Τι περιλαμβάνει το SEO
Έρευνα Λέξεων – Κλειδιών και Κειμενογραφία
Συνεπώς το πιο σημαντικό βήμα είναι να γνωρίζουμε τι γλώσσα μιλάει αυτός που μας ενδιαφέρει, τι θέλουμε να πούμε και πώς να του το πούμε.
Πάνω σ’ αυτή τη γνώση θα βασιστεί και η κειμενογραφία και το περιεχόμενο των σελίδων του website.
Η θεματική περιοχή του περιεχομένου και της έρευνας για λέξεις – κλειδιά αναφέρεται με τον γενικό όρο content SEO και περιλαμβάνει τα επιμέρους θέματα των:
- Στρατηγική Περιεχομένου
- Ανάπτυξη Περιεχομένου
- Οργάνωση Περιεχομένου
- Έρευνα Λέξεων Κλειδιών
- Οργάνωση Λέξεων Κλειδιών
- Προώθηση Περιεχομένου