Search Engine Optimization

Search Engine Optimization by Longtail Interactive

Το SEO αναφέρεται στη δωρεάν κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης, δηλαδή στην κατάταξη στα φυσικά ή οργανικά αποτελέσματα (ο webmaster, του οποίου η σελίδα παίρνει κάποιο κλικ στα οργανικά αποτελέσματα κάθε μηχανής αναζήτησης, δε χρεώνεται ούτε για την κατάταξη ούτε για τα κλικ και τις επισκέψεις προς τη σελίδα του).

Το Search Engine Optimization (SEO) είναι οι μέθοδοι και τεχνικές, που εφαρμόζουμε από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη μέχρι το deployment ενός website, για να πετύχουμε καλύτερη κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Οι τακτικές SEO εξελίσσονται διαρκώς, όμως το SEO / SEM συνεχίζει να αποτελεί κεντρική στρατηγική για επιτυχία.

Είτε είναι κανείς newbie στο SEO είτε έμπειρος βετεράνος, γνωρίζει ότι το SEO συνεχίζει να αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο για ποιοτικούς επισκέπτες στο website.

Με την έκρηξη σε νέες πλατφόρμες και τεχνολογίες όπως social και mobile search, voice search κλπ, το να παραμείνει κανείς στην αιχμή της τεχνολογίας (και του ανταγωνισμού) αποτελεί μέγιστη πρόκληση.
Καμία υλοποίηση SEO / SEM δεν είναι ίδια, με τις ανάγκες να είναι τόσο διαφορετικού τύπου όσο και οι τύποι των επιχειρήσεων.

Ενδεικτικά:

  • Μία μικρή τοπική επιχείρηση με τοπική παρουσία και πελατεία μάλλον θα χρειάζεται local / mobile SEO με έμφαση στα στοιχεία επικοινωνίας, Όνομα, Διεύθυνση, Τηλέφωνο. Επίσης έχει σημασία η παρουσία σε τοπικούς καταλόγους και σε review sites (ανάλογα και με το αντικείμενο).
  • Αντίστοιχα μία μεγάλη επιχείρηση με πολλαπλά σημεία επικοινωνίας, διαχείριση πολλών web properties μέσω διαφόρων CMS, με οργανωμένη διαχείριση πελατών μέσω CRM και άνοιγμα σε διάφορες αγορές χρειάζεται εκτεταμένο onsite και server optimization, social brand management, search marketing plan, καθώς και υποστήριξη από στοχευμένες, πολυγλωσσικές και πολυεθνικές καμπάνιες ppc.
  • Μία επιχείρηση μόνο online e-commerce retailer χρειάζεται την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη και το δυνατότερο online brand για επισκεψιμότητα και πωλήσεις. Σημαντικό ρόλο στο SEO έχει εκεί η βελτιστοποίηση του server και του website για ταχύτητα φόρτωσης (load speed optimization), ένα ισχυρό πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL Certificate), η χρήση microdata για τα προϊόντα, η ενσωμάτωση social media, τα ισχυρά social media signals, η χρήση διαφήμισης τύπου google shopping ads κλπ.

Τι περιλαμβάνει το SEO


Η ουσία του SEO βρίσκεται στη γλώσσα. Η γλώσσα είναι αυτή που μας επιτρέπει να ξεχωρίσουμε και να στοχεύσουμε στο κοινό που μας ενδιαφέρει και η γλώσσα θα καθορίσει την επιτυχία ή όχι του διαφημιστικού μηνύματος.
Συνεπώς το πιο σημαντικό βήμα είναι να γνωρίζουμε τι γλώσσα μιλάει αυτός που μας ενδιαφέρει, τι θέλουμε να πούμε και πώς να του το πούμε.
Πάνω σ’ αυτή τη γνώση θα βασιστεί και η κειμενογραφία και το περιεχόμενο των σελίδων του website.
Η θεματική περιοχή του περιεχομένου και της έρευνας για λέξεις – κλειδιά αναφέρεται με τον γενικό όρο content SEO και περιλαμβάνει τα επιμέρους θέματα των:

  • Στρατηγική Περιεχομένου
  • Ανάπτυξη Περιεχομένου
  • Οργάνωση Περιεχομένου
  • Έρευνα Λέξεων Κλειδιών
  • Οργάνωση Λέξεων Κλειδιών
  • Προώθηση Περιεχομένου


Παρόλο που ο ανταγωνισμός βρίσκεται σε τοπικό επίπεδο (πόλης, περιοχής, γειτονιάς) αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι έντονος. Το πράγμα γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο όταν θα πρέπει να γίνει διαχείριση εγγραφών σε τοπικούς καταλόγους, κριτικών από πελάτες, πολλαπλών καταστημάτων, υλοποίηση τοπικής διαφημιστικής καμπάνιας ppc και πολλά άλλα.


The Need for Speed

Η ταχύτητα φόρτωσης αποτελεί πλέον σημαντικό παράγοντα ranking της Google καθώς και δείκτη εμπειρίας χρήστη. Με σχεδόν τους μισούς χρήστες να μην περιμένουν πλέον πάνω από 3 δευτερόλεπτα τη φόρτωση της σελίδας, η ταχύτητα είναι από τους πιο σημαντικούς αλλά και από τους πιο περίπλοκους τρόπους βελτίωσης της επισκεψιμότητας και της εμπειρίας των επισκεπτών.


SEO & Social Media

Όχι δεν αποτελούν πλέον ξεχωριστές οντότητες. Η ταξινόμηση στα αποτελέσματα αναζήτησης λαμβάνει έστω και σε μικρό βαθμό τη δραστηριότητα της σελίδας στα social media, όπως ποσότητα / ποιότητα των tweeted links, Facebook shares, Google +1s κλπ. Επιπλέον η επισκεψιμότητα της σελίδας που προκύπτει από την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης αυξάνει αντίστοιχα τη δραστηριότητα στα social media με αποτέλεσμα το ένα να ενισχύει το άλλο.


Link Building

Παρόλο που η ποιότητα / ποσότητα των εισερχόμενων links σε μία σελίδα αποτέλεσαν από την αρχή το βασικό στοιχείο του αλγόριθμου google, είναι από τις πιο δύσκολες και προβληματικές περιοχές του SEO, γιατί έχει αποτελέσει αντικείμενο κακοποίησης (spam links) και σχεδόν όλες οι αλλαγές στον αλγόριθμο google έχουν γίνει με σκοπό να καταπολεμήσουν το φαινόμενο αυτό. Συνεπώς αν δεν γίνει σωστά είναι επικίνδυνο αντί να βοηθήσει την κατάταξη του website, να το βουλιάξει. Το καλύτερο είναι να επικεντρωθούμε σε τακτικές δημιουργίας σχέσεων στον κλάδο μας και reputation για τη φίρμα μας, ώστε τα links να έρθουν φυσιολογικά.


Web Development Φιλικό προς τις Μηχανές Αναζήτησης

Από τα πρωταρχικά καθήκοντα του web designer / developer είναι μαζί με το user experience και το search engine friendly design. Πολλά πράγματα στο web design / development μπορούμε να τα προσεγγίσουμε με διαφορετικούς τρόπους και να τα υλοποιήσουμε με τεχνικές που μπορεί να είναι τελείως διαφορετικές μεταξύ τους. Καθώς ο web developer έρχεται αντιμέτωπος με αυτές τις επιλογές το βασικό του κριτήριο κάθε φορά θα πρέπει να είναι η απλότητα και η φιλικότητα στις μηχανές αναζήτησης, επειδή το βασικό κριτήριο των μηχανών αναζήτησης είναι να προσφέρουν στους δικούς τους χρήστες links προς sites που πληρούν τους όρους καλής εμπειρίας χρήστη. Με λίγα λόγια ό,τι είναι καλό για τις μηχανές είναι και για τους επισκέπτες μας.