Γιατί η σελίδα σου θα είναι χαμηλά στο Google

Μπορεί όμως και όχι. Διάβασε το παρακάτω για να δεις τι πρέπει να κάνεις για να έχεις κάποιες ελπίδες.

Οι παράγοντες κατάταξης στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (rank factors ή signals) είναι χαρακτηριστικά ενός website που καθορίζουν την κατάταξη του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για σχετικά keywords (search engine rankings). Το σύνολο αυτών των παραγόντων και οι μεταξύ τους σχέσεις αποτελούν το αλγόριθμο λειτουργίας μίας μηχανής αναζήτησης. Ο αλγόριθμος είναι φυσικά μυστικός. Κανείς εκτός από την ίδια τη μηχανή αναζήτησης δεν γνωρίζει ακριβώς και με σιγουριά τις τεχνικές λεπτομέρειες λειτουργίας του αλγόριθμου και πώς καθορίζεται η σειρά κατάταξης των ιστοσελίδων ανάλογα με τη λέξη – φράση κλειδί.

Πέρα όμως από τις τεχνικές λεπτομέρειες οι μηχανές αναζήτησης, ιδιαίτερα η Google ενημερώνει συνήθως για μεγάλα updates στον αλγόριθμο και φροντίζει για την κοινότητα των webmasters

Μιλώντας για τον αλγόριθμο της Google δεν είναι ένας είναι πολλοί και δεν είναι στατικός. Βασικά είναι ένας ζωντανός μηχανισμός όπου γίνεται διαρκής καθημερινή δουλειά από τους μηχανικούς με σκοπό
α) την καλύτερη κατανόηση της φράσης αναζήτησης και
β) την κατάταξη των ιστοσελίδων βάσει ποιότητας και σχετικότητας ως προς την αναζήτηση
Δείτε το ιστορικό των Google Search Algorithm updates Στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της η Google εισήγαγε ένα μηνιαίο κύκλο release κώδικα για algorithm update και ανανέωση του index, που έγινε γνωστός ως Google dance. Πολύ σύντομα εγκαταλείφθηκε για τη μέθοδο του continuous integration που σημαίνει ενημερώσεις του index και αλλαγές του αλγόριθμου σε καθημερινή βάση.

Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε με το δεύτερο.

Βασική επιδίωξη των μηχανών αναζήτησης είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση του επισκέπτη που τη χρησιμοποιεί με την εμφάνιση των πιο σχετικών αποτελεσμάτων. Εδώ ήταν που από την αρχή της λειτουργίας της η μηχανή της Google έλαμψε προσφέροντας τα καλύτερα αποτελέσματα για κάθε αναζήτηση ξανά και ξανά και εξαλείφοντας στην ουσία τον ανταγωνισμό.

Η συνέχεια είναι γνωστή, τεράστια δημοφιλία, κάθε χρήστης μίας μηχανής αναζήτησης χρησιμοποιεί τη Google και ως αποτέλεσμα μία υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης για σχετικές φράσεις και keywords σημαίνει μεγάλο κέρδος. Με τόσα πολλά χρήματα στο τραπέζι είναι επόμενο ότι πάρα πολλοί έκαναν μεγάλες προσπάθειες να ξεγελάσουν το σύστημα μελετώντας τους κανόνες κατάταξης, προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουν το σύστημα, δημιουργώντας τεράστια link και content farms, article spinners, link bots και generators, και πολλά άλλα για να κατακτήσουν κάποιες από τις τόσο προσοδοφόρες θέσεις.

Αυτές οι ενέργειες πηγαίνουν ενάντια στο βασικό σκοπό της Google και κάθε μηχανής, που είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του χρήστη με τα καλύτερα δυνατά σχετικά αποτελέσματα, καθώς “μόλυναν” υψηλές θέσεις κατάταξης με ιστοσελίδες που απλά σέρβιραν διαφημίσεις ή πουλούσαν affiliate products ή είχαν κλεμμένο περιεχόμενο κλπ. Ως αποτέλεσμα ο αλγόριθμος έχει δεχτεί μεγάλα πακέτα αλλαγών στη διάρκεια των χρόνων, γνωστά ως major updates, είτε χωρίς όνομα είτε γνωστά ως panda, penguin, possum ή pigeon (και πολλά άλλα ονόματα) που σκοπό είχαν τη βελτίωση της λειτουργίας της μηχανής και την αποκαθήλωση των ιστοσελίδων κακής ποιότητας που είχαν αποκτήσει υψηλές θέσεις χειραγωγώντας το σύστημα.

Τα Βασικά του SEO

Ο όρος βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization – SEO) είναι γενικά πολύ παρεξηγημένος και κακοποιημένος. Με την πληθώρα της πληροφορίας online, συνήθως κάτω από τίτλους link bait πχ “πως να κυριαρχήσετε στο google σε 5 απλά βήματα” κλπ, ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει και να παραπληροφορεί το αναγνωστικό κοινό. Το αποτέλεσμα είναι συντριπτικά ποσοστά αποτυχίας και απογοήτευσης. Ο λόγος είναι ότι η λάθος πληροφορία δημιουργεί τη λάθος στρατηγική και τις λάθος προσδοκίες. Γι αυτό το λόγο δημιουργήσαμε τους #νούμερο παρακάτω κανόνες για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους και να δείξουμε προς τη σωστή κατεύθυνση σε ότι αφορά το SEO.

Κανόνας #1

Προσπάθησε να είσαι ο καλύτερος που μπορείς στον τομέα σου. Είναι αυτονόητο αλλά και αυτό που παραβλέπουμε πιο συχνά. Η ιστοσελίδα που δίνει τη μεγαλύτερη αξία στον επισκέπτη της στο τέλος θα κυριαρχήσει και στις μηχανές αναζήτησης. Το μυστικό γι αυτό είναι η προσπάθεια, η επιμονή και η υπομονή. Είναι το αντίθετο από αυτό που ονειρεύονται όσοι επιδιώξουν να “ξεγελάσουν” το σύστημα. Χρειάζεται πολύ υπομονή και σκληρή προσπάθεια χωρίς να υπάρχουν αποτελέσματα… μέχρι αυτά να έρθουν! Η ιστοσελίδα σου βρίσκεται ανάμεσα σε εκατομύρια άλλες που προσπαθούν με νύχια να δόντια να αναρριχηθούν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Κανόνας #2

Σε άμεση σχέση με το πρώτο. Μην προσπαθήσεις να “ξεγελάσεις” το σύστημα. Αν μιλάμε για τη Google μιλάμε για έναν κολοσσό τεχνολογίας που έχει τη δυνατότητα να έχει στη μισθοδοσία τους καλύτερους μηχανικούς λογισμικού του κόσμου, μεγάλες ομάδες user testers, data centers σε όλο τον κόσμο κλπ. Το χάσμα σε brain power είναι χαοτικό μεταξύ της εταιρίας και του κάθε επίδοξου search engine optimizer. Ακόμη και αν έρθουν κάποια αποτελέσματα χωρίς την απαιτούμενη ποιότητα αυτά θα είναι προσωρινά και εύθραυστα. Οι προσαρμογές του αλγόριθμου και του index είναι συνεχείς και καθημερινές.

Κανόνας #3

Η Google (και κάθε μηχανή) δεν σε ξέρει (την ιστοσελίδα) και δεν σε εμπιστεύεται. Η έννοια του trust είναι πολύ σημαντική στο search engine marketing και ο αλγόριθμος της Google χρησιμοποιεί κάποιες από τις τεχνικές του trustRank για την ανάλυση συνδέσμων (backlinks). Το trust όμως είναι κάτι μεγαλύτερο από την ανάλυση των backlinks προς την ιστοσελίδα σου. Είναι το κατά πόσο η Google θεωρεί την ιστοσελίδα ως μία έγκυρη πηγή για τη θεματολογία της. Αν ναι τότε η σελίδα θα παίρνει διαρκώς υψηλότερες θέσεις κατάταξης από αντίστοιχες σελίδες με χαμηλότερο trust.

Κανόνας #4

Link profile. Η διασπορά των links σε περισσότερες πηγές και διαφορετικές διευθύνσεις IP μετράει στη δημιουργία ενός υγιούς προφίλ backlinks. Το ίδιο μετράει το να προέρχεται από διαφορετικού τύπου περιεχόμενο, από δευτερεύον περιεχόμενο (sidebars, widgets) referrer pages, από forum posts, σχόλια σε άρθρα κλπ. Τέλος σημαντικός είναι και ο ρυθμός απόκτησης εισερχόμενων links. Η μυστική συνταγή είναι εισερχόμενοι σύνδεσμοι από ποιοτικό περιεχόμενου σε ιστοσελίδες κύρους που δημιουργούνται με σταθερό ρυθμό.

Κανόνας #5

Περιεχόμενο. Χρειάζεται αυθεντικό, ποιοτικό περιεχόμενο που να συνεισφέρει αξία στον κλάδο του γενικά και στους επισκέπτες ειδικά. Λίγο διπλότυπο περιεχόμενο, με λάθη, απλοϊκό που να προέρχεται από κάποιο spinner software γενικά θα βλάψει παρά θα ωφελήσει μία ιστοσελίδα. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι καλογραμμένο, χωρίς ορθογραφικά λάθη, με το σωστό μείγμα keywords και αρκετά ενδιαφέρον ώστε οι χρήστες να ξοδεύουν σημαντικό χρόνο για να το διαβάσουν.

Συνοψίζοντας – Τι πρέπει να γνωρίζουμε

1) ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ

Ίσως το πιο σημαντικό και δύσκολο στοιχείο στο SEO. Ο αλγόριθμος κατάταξης προσπαθεί να μιμηθεί την πραγματική ζωή. Πώς λειτουργεί η εμπιστοσύνη; Όσο περισσότερο γνωρίζουμε κάποιον, όσο περισσότερα πράγματα γνωρίζουμε γι αυτόν, όσο περισσότερο έχουμε σχέση μαζί του, όσο γνωρίζουμε το ιστορικό του τόσο πιο πολύ τον εμπιστευόμαστε (ή όχι).

Εδώ φυσικά είναι και το δίλημμα μίας νέας ιστοσελίδας που δεν έχει ακόμη δημιουργήσει ιστορικό και σχέση με τις μηχανές αναζήτησης. Σε αυτή την περίπτωση δεν μπορείς να πετύχεις ψηλές θέσεις κατάταξης γιατί δεν υπάρχει εξ ορισμού εμπιστοσύνη και αυτό είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο εισόδου. Δεν υπάρχει κάποιο κόλπο γι αυτό, απαιτείται σκληρή δουλειά σε όλους τους παρακάτω τομείς για να χτιστεί το απαραίτητο trust.

Όπως κάθε επιχείρηση που βασίζεται στο web για να βγάλει χρήματα, πχ eshops κλπ το να γίνεις ο καλύτερος και πολύ έγκυρος στον κλάδο σου είναι ο μόνος τρόπος να έχεις μόνιμη και σταθερή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και να τις εκμεταλλεύεσαι για σταθερή επισκεψιμότητα και έσοδα.
Οι ιστοσελίδες που πληρούν τον παράγοντα trust είναι και αυτές που απειλούνται και επηρεάζονται λιγότερο από διακυμάνσεις που φέρνουν τα updates των αλγορίθμων.

2) ΩΡΙΜΑΝΣΗ

Αυτό είναι και το δυσκολότερο γιατί δεν εξαρτάται από εμάς. Η ηλικία του domain πάντα έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο και έχει να κάνει όχι με το πότε αγοράστηκε το domain αλλά πότε έγινε crawled indexed για πρώτη φορά και πιο είναι το link profile του όλο αυτόν τον καιρό. Όλα αυτά σε συνάρτηση με την ηλικία, η συχνότητα ανάρτησης νέου περιεχομένου, η συχνότητα απόκτησης εισερχομένων συνδέσμων, η συμπεριφορά των χρηστών κλπ είναι που καθορίζουν την ωρίμανση του website και την δημιουργία εμπιστοσύνης από τις μηχανές αναζήτησης.

Τέλος γνωρίζοντας ότι οι αλγόριθμοι των μηχανών σταθμίζουν τα παραπάνω σε βάθος χρόνου, πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η συνεχής προσπάθεια, ενημέρωση του περιεχομένου, σταθερή δημιουργία εισερχομένων links κλπ. Αν κάνουμε πολύ δουλειά σε μία ιστοσελίδα τους πρώτους 3 μήνες και μετά την παρατήσουμε, δεν μπορούμε να περιμένουμε να δούμε κάποια βελτίωση στην κατάταξη.

3) ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Σε ότι αφορά τις μηχανές αναζήτησης η ποιότητα κερδίζει πάντα την ποσότητα σε κάθε αναμέτρηση. Σε αυτή η Google ήταν ξεκάθαρη από την αρχή, όπως φαίνεται και από τις οδηγίες προς τους webmasters.

Ξεχωρίζουμε την παρακάτω οδηγία
“Think about what makes your website unique, valuable, or engaging. Make your website stand out from others in your field.”

Πρέπει να αναρωτηθείς πόσο καλά γνωρίζεις τον τομέα δραστηριότητάς σου; πόσο πάθος έχεις γι αυτόν; τι μοναδικό έχεις να συνεισφέρεις; πως φαντάζεσαι την επιχειρηματική σου δραστηριότητα σε μερικά χρόνια από τώρα; τι παραπάνω αξία μπορείς να δώσεις στον κοινό που στοχεύεις;

Δεν είναι απαραίτητο να “ανεβάζεις” νέο περιεχόμενο κάθε μέρα αν δεν υπάρχει κάτι νέο, ενδιαφέρον και σημαντικό για να δει ο κόσμος. Καλύτερα πολύ καλό περιεχόμενο μία φορά τη βδομάδα ή και πιο αραιά αν πρέπει.

Οι οδηγίες ποιότητας (quality guidelines) της Google το συνοψίζουν.
Αποφύγετε τη δημουργία ιστοσελίδων με λίγο ή μη αυθεντικό περιεχόμενο, περιεχόμενο που δημουργείται αυτόματα με κάποιο software, scraped content από άλλες πηγές, κρυμμένο περιεχόμενο κλπ.

Τα sites που εφάρμοζαν τις παραπάνω τεχνικές στόχευσε η οικογένεια των panda updates του google algorithm, βγάζοντας εκτός αποτελεσμάτων αναζήτησης ιστοσελίδες που ήταν γνωστές ως content farms. Άσχετά με το είδος της στρατηγικής SEO που θα χρησιμοποιήσεις, αν είναι link building ή content marketing κριτήριο για κάθε είδους δράση είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Ακολούθα τις οδηγίες και μην χρησιμοποιείς τεχνικές προς αποφυγή για σταθερές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και κατά συνέπεια σταθερή και συνεπή επισκεψιμότητα, page views, conversions κλπ.

4) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Το κλισέ “το περιεχόμενο είναι βασιλιάς” υπάρχει από τότε που υπάρχουν και οι μηχανές αναζήτησης και δεν πρόκειται να αλλάξει στο άμεσο μέλλον. Ο σκοπός μίας μηχανής αναζήτησης έτσι όπως το έχει διατυπώσει η Google, να δώσει τα πιο σχετικά αποτελέσματα σε κάθε αναζήτηση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα έχει άμεση σχέση με το περιεχόμενο. Αν αυτό δεν είναι σωστό, ποιοτικό, ενδιαφέρον τότε πώς μπορεί να είναι σχετικό;

Εδώ πρέπει να αναγνωρίσουμε και τη συμπεριφορά των χρηστών. Μετά από τόσα χρόνια έχουν πλέον “εξαρτηθεί” για την περιήγηση στις μηχανές αναζήτησης και αυτόματα θεωρούν πως το πρώτο αποτέλεσμα είναι και το καλύτερο. Χώρια που πολλοί μπερδεύουν το πεδίο αναζήτησης (search bar) με το πεδίο διεύθυνσης του browser (address bar). Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο σε όλους τους σύγχρονους browsers αυτά τα δύο πεδία είναι πλέον αλληλένδετα. Keywords στη γραμμή διεύθυνσης θα δείξουν αποτελέσματα αναζήτησης στη default μηχανή αναζήτησης που έχει οριστεί σαν να ήταν η γραμμή αναζήτησης. Φυσικά όλοι θέλουν την πρώτη θέση, αλλά γι αυτό πρέπει να έχεις το καλύτερο περιεχόμενο από όλους τους άλλους (μαζί και τα άλλα). Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πρώτη θέση είναι και η πιο viral. Όλοι θέλουν να μοιραστούν το περιεχόμενο που κατέχει την πρώτη θέση. Έτσι το καλό ποιοτικό περιεχόμενο δημιουργεί ένα θετικό feedback loop που το ένα φέρνει το άλλο, τα links ανεβάζουν τη θέση στην κατάταξη και ψηλότερη θέση θα φέρει περισσότερα links, shares στα social media, που με τη σειρά τους θα αυξήσουν το user engagement που θα φέρει ψηλότερη θέση κλπ κλπ.

Το καλό περιεχόμενο αξιολογείται με βάση την αξία που προσφέρει σε αυτούς που το καταναλώνουν. Είναι αυτό που απαντά σε υπαρκτά προβλήματα, βοηθά στην κατανόηση ενός θέματος, δίνει νέα insights, ανοίγει νέους δρόμους στη σκέψη ή στην καθημερινή ζωή.
Η μορφή του περιεχομένου δεν έχει σημασία, μπορεί να είναι ένα Youtube video, ή ένα podcast ή ένα audio book αλλά σε αυτό το post μιλάμε κυρίως για το γραπτό κείμενο.
Για όλα τα παραπάνω απαιτείται φυσικά η ικανότητα συγγραφής και το seo copywriting είναι καλή συγγραφή συν συγγραφή βελτιστοποιημένη για τις μηχανές αναζήτησης (seo optimized copywriting).

5) ΜΕΓΕΘΟΣ

Επειδή για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχουν παρανοήσεις, στο SEO το μέγεθος μετράει. Είναι αυτό που η Google αναφέρεται στις οδηγίες ποιότητας ως thin content. Περιεχόμενο ανεπαρκές, αδιάφορο, χωρίς αξία για τον χρήστη. Ας το παραδεχτούμε, είναι σχεδόν αδύνατον να γράψεις μία επαρκή αντιμετώπιση οποιουδήποτε θέματος στον σύγχρονο κόσμο σε ένα post 500 λέξεων. Αν φυσικά είναι η απάντηση σε κάτι πολύ εξειδικευμένο και τεχνικό τότε είναι καλύτερο να γίνει ανάρτηση σε ένα σχετικό φόρουμ, ή σε σχόλια.

Σε σχετική μελέτη μάλιστα, βρέθηκε ότι όλες οι σελίδες στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google για πάνω από 20.000 keywords ήταν πάνω από 2000 λέξεις.
Φυσικά και πρέπει να τηρούνται και οι παραπάνω παράγοντες της ποιότητας και του περιεχομένου.
Και ναι είναι πολύ δύσκολο. Αυτό είναι και ο σκοπός του παρόντος άρθρου. Να αναδείξει τη γενικότερη δυσκολία του SEO στις μέρες μας.

6) ΜΕΙΓΜΑ KEYWORDS

Η σωστή επιλογή των λέξεων – φράσεων κλειδιών στο SEO εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική αλλά με διαφορές από τα πρώτα χρόνια του seo. Διαβάζουμε στις οδηγίες ποιότητας της Google την πρώτη από τις Βασικές Αρχές:

  • Φτιάξτε σελίδες κυρίως για τους χρήστες και όχι για τις μηχανές αναζήτησης
Με άλλα λόγια πες αυτό που θέλεις να πεις με φυσικά λόγια, όπως θα μιλούσες σε ένα φίλο ή πελάτη, χωρίς να επαναλαμβάνεις αφύσικα το keyword που σ’ ενδιαφέρει όπως στο παρακάτω φανταστικό παράδειγμα του custom cigar case:
“We sell custom cigar cases. Our custom cigar cases are handmade. If you’re thinking of buying a custom cigar case, please contact our custom cigar case specialists at custom.cigar.cases@example.com”
Με την υλοποίηση τεχνικών LSI (Latent Semantic Indexing) οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει πιο ικανές να αναγνωρίζουν όχι απλά λέξεις αλλά ολόκληρα νοήματα, λεκτικές και νοηματικές διαφορές, συνώνυμα και άλλα. Επομένως η εκτεταμένη αφύσικη επαναληπτική χρήση μίας λέξης ή φράσης κλειδιού όχι μόνο δεν θα βελτιώσει την κατάταξη της σελίδας αλλά μάλλον θα την χαρακτηρίσει ως spam low-quality content.

Ήδη από το 2013 ο αλγόριθμος Google Hummingbird υλοποιεί τεχνικές LSI και φτιάχτηκε γι αυτόν ακριβώς τον σκοπό, να βελτιώσει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων κατανοώντας καλύτερα τις ίδιες τις αναζητήσεις. Ήθελε δηλαδή να καταονήσει τον σκοπό του χρήστη που έκανε την αναζήτηση και αυτή η τεχνική ονομάστηκε semantic search.

Τα keywords εξακολουθούν να έχουν τη σημασία τους αλλά σε μία κανονική ροή λόγου, με τα συνώνυμα και παράγωγα τους σε ποσοστό 60-70% και τα ίδια τα exact match keywords σε ποσοστό 30-40%.

7) ΠΡΟΦΙΛ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Αν στα κτηματομεσιτικά όλα έχουν να κάνουν με την τοποθεσία, στο SEO και ειδικότερα στα εισερχόμενα links όλα έχουν να κάνουν στην εγκυρότητα και ποιότητα των πηγών αυτών των συνδέσμων. Ένα δυνατό ποιοτική link από πολύ έγκυρη πηγή μπορεί να αξίζει όσο 10.000 αδύναμα links ή και περισσότερα. Και αν φυσικά αυτά τα links προέρχονται από ύποπτες πηγές όπως link farms ή link schemes ή είναι αγορασμένα τότε υπάρχει σαφής κίνδυνος το site να φάει ποινή και να αφαιρεθεί από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Γι αυτό το λόγο δημιουργήθηκε το εργαλείο αποκήρυξης συνδέσμων (link disavowal tool) που συνοδευόταν από το ακόλουθο μήνυμα:

“Εάν πιστεύετε ότι η κατάταξη του ιστότοπού σας υποβαθμίζεται από συνδέσμους χαμηλής ποιότητας που δεν μπορείτε να ελέγξετε, μπορείτε να ζητήσετε από την Google να μην τους λαμβάνει υπόψη κατά την αξιολόγηση του ιστότοπού σας. Θα πρέπει να καταβάλετε κάθε δυνατή προσπάθεια για να κάνετε εκκαθάριση των μη φυσικών συνδέσμων που οδηγούν στον ιστότοπό σας. Η απλή κατάργησή τους δεν αρκεί.”

Γενικά οι ποιοτικοί εισερχόμενοι σύνδεσμοι είναι ένα διαχρονικό στοιχείο των μηχανών αναζήτησης και είναι το στοιχείο του αρχικού αλγορίθμου PageRank για τον οποίο ξεχώρισε η Google ως η καλύτερη μηχανή. Από τότε αυτός ο αλγόριθμος δέχεται συνεχείς βελτιώσεις και πλέον μετράει τα πάντα, την ποιότητα των συνδέσμων, την προέλευση τους, τον ρυθμό απόκτησής τους, αν προέρχονται από σχετικό περιεχόμενο, τεχνικά θέματα όπως αν είναι no follow ή do follow και πάρα πολλά άλλα. Σκοπός είναι και πάλι το πιο δύσκολο. Να αποκτηθούν οι σύνδεσμοι με φυσικό τρόπο, καθώς το περιεχόμενο θα είναι τόσο ενδιαφέρον που οι άλλοι θα θέλουν να δημιουργήσουν έναν σύνδεσμο προς αυτό. Τεχνικές όπως content marketing, guest blogging, forum posting, post commenting κλπ με καλά do follow links προς το περιεχόμενο σου μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά.

8) RESPONSIVE DESIGN

Πλέον αν ένα website δεν είναι mobile optimized σχεδιασμένο με responsive design ώστε να είναι εύκολη η περιήγηση σε κάθε φορητή συσκευή τότε έχει τάσεις αυτοκτονίας. Οι αναζητήσεις σε κινητές συσκευές έχουν ξεπεράσει αυτές σε desktop και το ίδιο το Google έχει εστιάσει έντονα στο mobile.

Γι αυτό το λόγο ξεκίνησε και το AMP project (Accelerated Mobile Pages) που σκοπό έχει να κάνει τις ιστοσελίδες, τις εφαρμογές και τις διαφημίσεις γρήγορες και υψηλής απόδοσης σε κάθε συσκευή και λειτουργικό.
Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί επιταχυνόμενη καθώς οι κινητές συσκευές παίρνουν όλο και σημαντικότερο ρόλο στην καθημερινή μας ζωή.

Συνεπώς μιλώντας για SEO δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το mobile usability ως πολύ ισχυρό παράγοντα κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, ειδικά μιλώντας για το SEO του μέλλοντος.

Αν τα κατάφερες να διαβάσεις μέχρι εδώ τότε ίσως κατάλαβες τον τίτλο του post και αν ισχύει για σένα ή όχι.

Sharing is caring!